anoniem05550

depressie, zie geen nut meer in het leven

Hallo iedereen

Ik ben nu ongeveer 5 jaar depressief, ik weet echt niet meer wat te doen.
Het begon allemaal op rond mijn 15-16 jaar, ik had enorm veel last van acne. Ik voelde me heel slecht en onzeker.
Na veel verschillende soorten medicatie te nemen had ik eindelijk iets gevonden dat zou helpen namelijk roacutane. Ik nam een cure van
1 jaar en stilletjesaan trok de acne weg. Jammergenoeg voelde ik mij niet beter, ik voelde me ongelukkig en er was niet veel verbetering
dan tijdens de periode van acne. Ik besloot dan om naar de pschychoog te gaan maar dat hielp niet. Ik heb dan ook mijn bloed laten trekken
maar zonder resultaat. Het ging steeds achteruit (nu nog steeds), ik ben dan uiteindelijk ook 2 keer blijven zitten. IK heb echt alles geprobeerd om een oplossing te vinden
: hersenscan, pschyiater, pscholoog, allerlei ant deprisiva maar niks helpt. Ik weet nu echt niet wat te doen...

Ik heb continue (de hele dag door)het gevoel afwezig te zijn, ik voel me altijd dromerig ik heb het gevoel dat ik niet meer op de reele wereld leef,
ik zie de dingen heel anders of vroeger (het dringt niet door), ik heb soms last van momenten dat ik even niks meer weet, ik ben met niks meer gelukkig, ik kan geen weg met m'n eigen/anderen,
ik voel me steeds dommer en dommer, ik kan geen normaal gesprek meer voeren/ geen zin om te praten (als mensen tegen mij praten ben ik totaal niet mee in het gesprek) . Het is misschien raar om te zegge, maar ik heb het gevoel dat m'n hersenen voortdurend slapen. Ik voel me ook eenzaam, nutteloos en wil gewoon niks doen. Ik zie geen nut meer in het leven. Ik weet echt niet meer wat te doen???
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: depressie, zie geen nut meer in het leven

Hallo Anoniem

Welkom op het forum! :)

Wat verschrikkelijk naar dat je al van alles hebt geprobeerd maar dat vooralsnog niet echt iets lijkt te werken. Dat zal vast enorm frustrerend voelen. Zou je eens iets meer kunnen vertellen over je eigen verleden? Zou je dat aandurven? Zijn er bijvoorbeeld gebeurtenissen geweest die veel met je gedaan hebben, die veel impact hebben gehad? Momenten in het leven dat je je erg rot hebt gevoeld over iets wat er toen aan de hand was? Ben je voor jezelf wel eens alles nagegaan en heb je het gevoel dat je alle hoeken en gaten hebt verteld bij de therapie? Ik kan mij voorstellen dat terug duiken naar gebeurtenissen erg confronterend kan zijn, maar het kan je ook verder helpen als je in ieder geval een goede hulpverlener hebt die je regelmatig handvatten geeft en je op je gemak stelt. Hoe was de verhouding tussen jezelf en de hulpverlener/hulpverleners?

Zijn er momenteel nog dingen die toch een bepaalde invloed kunnen hebben op je gevoel en waar je je naar over voelt?

Het zijn toch een aantal directe vragen en misschien heb je even wat tijd nodig om erover na te denken en een antwoord te geven. Neem alle tijd die je nodig hebt en je bent echt niet verplicht om overal gelijk maar op te antwoorden. Dat is helemaal aan jezelf. Jij moet je er prettig bij voelen.

Ik hoop dat dit forum je verder kan helpen. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: depressie, zie geen nut meer in het leven

Welkom! :)

Ik herken mezelf in grote lijnen in jouw verhaal, misschien kunnen we eens een gesprek aangaan en gezamenlijk wat brainstormen over mogelijke oplossingen en oorzaken? :)
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Apologize

Re: depressie, zie geen nut meer in het leven

Wat rot allemaal....

Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe ik je op dit moment verder kan helpen, alleen kan ik je steunen. Dus dat doe ik dan maar...

Dikke knuffel! [AAI]

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”