Gebruikersavatar
reneemulder
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:21

vermoeidheid

Hoi,

is het normaal om als je depressief bent zo vermoeid te zijn? Ik slik ook lexapro en diazepam. Maar ik heb zo weinig energie. Pillen slaan wel aan gelukkig en van de 15 mg diazepam zijn er weer 5 mg af.

as maandag weer naar het ziekenhuis voor medicatieoverleg.

maar die vermoeidheid word ik letterlijk doodmoe van.

Ik slaap s'midddags anderhalf uur, althans probeer ik en ik slaap snachts redelijk. Eigenlijk heb ik alleen in de ochtend energie.

Volgens psychotherapeut moet de vermoeidheid langzaam wegtrekken bij herstel en langzame afbouw medicatie. Maar ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen....

Schildklier en bloed etc zijn getest en die zijn in orde, maar ik lijk af en toe wel iemand van 70 jaar.....
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vermoeidheid

Hoi Renee,
vermoeidheid kan idd horen bij depressie ...ik heb jaren geroepen "ik kan niet denken, mijn hersens staan stil".
verder zou het idd de versuffing van diazepam kunnen zijn, die je parten speelt.
Idealter komt je energie weer terug als je opkalefatert - en je kunt jezelf helpen, door alvast t ebegine, bijv. iedere ochtend een blokje te lopen. (En dat langzaam, in de loop van weken of maandne, uit te bouwen naar 3x per week een half uur "power walk", waarbij geldt, dat je niet buiten adem mag raken.)(Je ;) moet er nog mooi bij kunne zingen... :nod: )

Hopelijk gebeurt het gauw, want 'dat grijze', die denken die over mij hing, ik werd er niet vrolijk van...!!!
Leeuwtjuh

Re: vermoeidheid

Wat Janneke zegt kan ik geheel onderschrijven!!! Ik heb het net zo ervaren, deels door de antidepressiva en slaapmedicatie en deels door mijn eigen depressieve gedachten. Als je hersenen maar blijven malen en malen, dan is het veel lastiger om tot rust te komen. En sporten helpt, ook al heb ik daar een gruwelijke hekel aan, het helpt echt. Beweging in welke vorm dan ook kan je helpen om je energielevel op te bouwen.
shaft69

Re: vermoeidheid

Hoi,

Ik ken het verhaal helemaal.
Ik heb destijds Zibrine voorgeschreven gekregen, dit is op basis van kruiden maar dit is het enige dat bij mij iets of wat helpt na een zoektocht van meer dan 20 jaar. Ik neem ook nog wel een benzodiazepine voor het slapen gaan en ben ook 5 mg geminderd(clozan).
Die zibrine is vrij verkrijgbaar, kost ongeveer 20 euro en je moet er een 's morgens en één 's avonds nemen, maar het is een echte aanrader.
Ik was ook altijd doodop en uitgeput en dat is veel verbeterd. ;-)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”