Claudette

Relatie + vrienden

Ik heb een relatie.. heel leuke van 1,5 jaar.

Ik ben ook bevriend met een jongen ongeveer 1 jaar en 4 maanden...

Van mn vriend mag ik niet met hem gaan shoppen en die dingen.. ik mag hem helemaal niet zien. Want hij vind dat je dat niet kan maken als je een relatie hebt.
Maar ik zie mijn vriendschap met hem gewoon als broer en zus en zo ziet hij het ook.

Wat vinden jullie daarvan? Kan het?
LauraHelen

daar bestaat volgens mij zelfs geen twijfel over dat dat moet kunnen!

En ik denk dat de meeste mensen er wel zo over zullen denken,

je moet elkaar toch wat vertrouwen vind ik

je kan zelfs niet anders dan elkaar te moeten vertrouwen want het lijkt me een onbegonnen werkje om alle leuke jongens voor heel je leven uit jouw leven te verbannen.

nee hoor als gij zegt dat je er gewoon vrienden mee bent, dan is dat toch gewoon zo --> moet hij maar mee leren leven lijkt me :P

xlaura
Wolfje

Moet kunnen lijkt me.

Kent je vriend hem wel? of alleen van gezicht ?
Zet ze misschien eens bij elkaar neer en laat ze lekker praten, zodat jouw vriend in de gate kan krijgen dat die jongen niet als een bedreiging gezien hoeft te worden.

Wolfje
Chronic

Ga met zn 3en shoppen? :o Betrek hem een beetje bij die vriendschap of heb je liever dat het gescheiden blijft? Ik kan het me van je vriend goed voorstellen hoor, maar ookal zou ik me over zoiets rot voelen zou ik het alsnog laten gaan omdat je inderdaad wel vertrouwen in elkaar moet hebben. Misschien moet je eens goed met je vriend gaan praten en hem ECHT proberen duidelijk te maken dat je hem wil en dat die relatie met die andere jongen puur vriendschappelijk is. Ik weet iig zeker dat zoiets veel voor mij zou betekenen als mijn vriendin daar zelf mee zou komen, om mij gerust te stellen.

Chronic.
Neil Perry

Ik heb een relatie.. heel leuke van 1,5 jaar.

Ik ben ook bevriend met een jongen ongeveer 1 jaar en 4 maanden...

Van mn vriend mag ik niet met hem gaan shoppen en die dingen.. ik mag hem helemaal niet zien. Want hij vind dat je dat niet kan maken als je een relatie hebt.
Maar ik zie mijn vriendschap met hem gewoon als broer en zus en zo ziet hij het ook.
Ah, heel herkenbaar. Ik ben nu ongeveer een jaar heel erg goed bevriend met een vrouw. In augustus 2006 kreeg ze een vriend en die wilde een maand later opeens niet meer dat we elkaar zouden zien. Hij is stikjaloers en zegt dat hij weggaat als z'n vriendin mij blijft zien. Ik was des duivels toen ik dat hoorde... Ik ben nog nooit ZO kwaad geweest. Ook op die vriendin trouwens, want die gaat er (noodgedwongen misschien) in mee. Ik dacht: flikker dan maar op. Je gooit toch niet zo makkelijk een vriendschap weg, maar goed... ik kan niet kwaad blijven op haar, dus hebben we nog steeds intensief contact.

Alleen via de telefoon en msn-messenger overigens, maar ook dat zint die vriend niet. En ja, ik begrijp hem ook wel een beetje... Ik zou ook wat jaloersig zijn denk ik, maar kom op... Het is toch duidelijk dat ze voor hem gaat en niet voor mij. Bovendien is ze zeventien jaar ouder dan ik. Okay, we hebben heel kort iets gehad, maar sinds die tijd zijn we gewoon vrienden.

Maar goed, het zal duidelijk zijn dat ik vind dat het gewoon moet kunnen en dat ik het frustrerend vind dat het bij mij en die vriendin niet kan / mag.

Neil Perry
Claudette

mijn vriend kent hem.. ze hebben laatst op mn verjaardag gezellig gesproken en daarvoor ook al een paar keer gezien op school als hij me kwam afhalen..

met zn drieen shoppen heb ik voorgesteld. dit wil mn vriend niet.

maar dan nog vind ik dat het mogelijk moet zijn om een vriendschap met iemand te hebben zonder gecontroleerd te worden door te zeggen van dan ga je toch mee..
Guran

Toen ik dit las dacht ik: Natuurlijk mag je gewoon met hem vriendschappelijk omgaan. Mag natuurlijk ook echt, maar ik bedacht me dat ik zelf ook behoorlijk jaloers zou zijn geweest.
Maar er is niks mis met vriendschap, je kan gewoon met hem om blijven gaan.
LauraHelen

mss helpt het wel als je hem echt op het hart drukt dat je hém graag ziet en de andere iets is als een broertje,, mss is die dan wat gerustgesteld
xlaura

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”