WE

Problemen door ernstig vrouwentekort in China

PEKING - Een Chinees staatsinstituut voor demografie heeft gewaarschuwd voor de ernstige gevolgen van de steeds minder evenwichtige verdeling van mannen en vrouwen onder de bevolking. In China leven over dertien jaar 300 miljoen meer mannen dan vrouwen. In combinatie met de toenemende vergrijzing en de verstedelijking kan dit de sociale orde en harmonie ernstig destabiliseren, aldus het instituut.

Het onderzoek, aangehaald door het staatspersbureau Xinhua, spreekt over een stijging van antisociaal en gewelddadig gedrag door mannen die steeds vaker ongetrouwd blijven. Ook waarschuwt het instituut voor een toenemende druk op de sociale voorzieningen en verstoring van de relatie tussen de generaties.

In China worden sinds de jaren tachtig, toen de een-kindpolitiek werd ingevoerd, aanzienlijk meer jongens geboren dan meisjes. Het beleid versterkte de traditionele voorkeur voor mannelijk nageslacht, omdat een jongen voor zijn ouders kon zorgen en een meisje moest worden uitgehuwelijkt.

De geboortebeperking heeft er nu, met de toenemende vergrijzing en de afwezigheid van een goed pensioensysteem, toe geleid dat een kind vaak in zijn eentje de zorg moet dragen voor zijn ouders en twee paar grootouders.
--------------------------------------

Dit is ook de bron van Nederland van agressie omdat er meer vrouwen dan mannen zijn vooral onder jongeren zie je dat en ik spreek ook uit eigen ervaring!.
drijvendschaap

euh. het heeft met elkaar te maken omdat???

samenhang ver te zoeken.
wat doet dit topic hier?

meer een soort van sociale kritiek wat ik ervan kan maken
Mier

Dit is ook de bron van Nederland van agressie omdat er meer vrouwen dan mannen zijn vooral onder jongeren zie je dat en ik spreek ook uit eigen ervaring!.
Hoe zie jij dit dan, dit vraagt wel om iets van opheldering als je zoiets roept?
Guran

ik zat pasgeleden naar een programma te kijken waarbij een quiz kwam, ik weet niet meer welk programma ik zapte er toevallig langs. Er was toen een vraag over het aantal jongens en meisjes en het blijkt dat er de laatste jaren toch 7% meer jongens zijn geboren dan meisjes.
Daarnaast vindt ik dat huishoudelijk geweld hier nog wel behoorlijk meevallen en de situatie in china heeft niets te maken met wat er bij ons gebeurd.
De situatie in China zou vroeg of laat toch uit de hand lopen. Ze hadden niet op tijd door dat de eenkindsregel zo een zwaar gevolg zou hebben. Meisjes werden tijdens geboorte meestal gelijk van hun leven ontnomen of ter vondeling gelegd.

Er zijn daar nu echt relatief veel meer mannen en dan barst er inderdaad wel wat agressiviteit los eh.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”