inactieve gebruiker

NT schreef:De zware emotionele gebuktheid zit hem niet in het vervullen van de plicht die je niet aanstaat
Maar zie jij de seksuele bevrediging van de man -iedere keer wanneer hij die verlangt- ook als een plicht van zijn vrouw, NT?
Als jouw hoofd helemáál niet naar seks staat, en jouw vrouw zou van jou eisen dat jij haar bevredigt. Hoe lijkt je dat? Om daar bijvoorbeeld dan ook toe verplicht te zijn zeg maar.. Het vervullen van die plicht, waar je op dat moment totáál geen zin in hebt, dat zou je op zich emotioneel niet zo zwaar vallen begrijp ik?

Groetjes, Klaas
NT

Maar zie jij de seksuele bevrediging van de man -iedere keer wanneer hij die verlangt- ook als een plicht van zijn vrouw, NT?
Nee, sterker nog, wanneer ik merk dat mijn vrouw geen zin heeft is het mij ook over.
Het idee dat mijn vrouw er niet kan van genieten windt mij niet bepaald op..
Ik vind het haar plicht om daar eerlijk in te zijn...
ik moet daar wel bij zeggen dat ik op zo'n moment wel gefrustreerd ben.
Andersom komt zo af en toe ook wel eens voor...
inactieve gebruiker

Ja, dat herken ik. Juist omdat -zoals ik het ervaar, en mijn vriendin en iedere vrouw het zal ervaren- seks een emotionele zaak ís (in zichzelf) houdt het gewoon op wanneer zij geen zin heeft. Wanneer de lustprikkel bij een van de twee ontbreekt wordt seks een bijna lachwekkende, of hoe dan ook weinig aantrekkelijke bezigheid in (ook) mijn ogen.

Gr. Klaas
NT

KlaasP schreef:Ja, dat herken ik. Juist omdat -zoals ik het ervaar, en mijn vriendin en iedere vrouw het zal ervaren- seks een emotionele zaak ís (in zichzelf). Wanneer de lustprikkel bij een van de twee ontbreekt wordt seks een hoogst ridicule aangelegenheid in (ook) mijn ogen.

Gr. Klaas
Absoluut, maar dit is hoe wij het beleven, er zullen mannen zijn zoals de man van Probleempje die daar niet op afgeknapt raken...
Indira

Hey NT, had zonet je bericht nog niet gelezen. Dank je wel voor je berichten. Ik begrijp je heel goed en ik begrijp zelfs mijzelf nog beter door wat jij zegt :D . Het is idd zo dat ik er zelf geen problemen mee heb, doordat ik het niet zie als iets denigrerends of emotioneel zwaar.. Andere vrouwen zien dat echter wel zo. Ik ben erg benieuwd hoe dat voelt en daarom vraag ik dus elke keer naar het 'concrete probleem' . Ikzelf heb dus het idee dat het vanuit de omgeving en de media zo is gegroeid. Dus eigenlijk door de emancipatie. Daarmee hoop ik ook de vraag van Klaas P beantwoord te hebben(over waarom ik het woord concreet gebruik).Klaas P, wat betreft mijn cultuur, het gaat in dit topic helemaal niet om mij persoonlijk en mijn opvattingen, dus ik vind dat het er nog steeds niet toe doet. Ok, je vraagt naar mij. Euhm, in deze context gebruikte ik 'moet' als in 'moeten doen om een goede relatie te hebben' . Snap je? En misschien zie ik het ook wel een beetje als mijn plicht om mijn man gelukkig te maken. Hij is mijn man, met mij getrouwd dus en dan heeft hij ook recht op mijn lichaam, net als ik vind dat ik recht heb op zijn liefde , anders moet je niet trouwen vind ik. Overigens is het misschien grappig om te weten dat ook in het Burgerlijk Wetboek staat dat 'echtgenoten elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigt zijn. Zij zijn verplicht elkander het nodige te verschaffen'.

Overigens ben ik niet getrouwd hoor... :)

verder hebben we geen enkel bewijs om te stellen dat de vrouwen van pakweg 100 jaar geleden er ongelukkig van werden of dat het emotioneel zwaar was om hun lichaam ter beschikking te stellen aan hun man. Dat is puur giswerk. Ik ZIE dus dat wij in deze maatschappij nu allemaal het idee hebben dat je nee moet en mag zeggen als je geen zin hebt. Ik leef echter wat dat betreft nog in het jaar nul ofzo , want ik mis dat idee dus echt compleet. :) En heb het nooit begrepen als ik las in tijdschriften dat het zo verschrikkelijk is als een vrouw seks heeft tegen haar zin in.
ann61

Beste Indira,

Ik denk niet dat het puur giswerk is om te stellen dat vrouwen 100 jaar geleden niet zo gelukkig waren met hun toestand (niet enkel wat seks betreft), indien ze tevreden zouden zijn geweest zouden er geen feministische golven zijn geweest...
*Larissa*

ik denk dat er bij iedereen wel een kern van waarheid inzit.
tuurlijk is een relatie geven en nemen, maar wel tot op een bepaalde hoogte en dat bepaald ieder voor zich.

Indria schreef:Zij moedigen aan om iets te weigeren wat je man gelukkig maakt. Ik heb ook heel vaak geen zin om te strijken. So what? Dan ga ik ook maar zeggen 'nee, is nee' . Tuurlijk niet, het leven en het huwelijk bestaat nu eenmaal uit rechten en plichten, leuke dingen en de wat minder leuke dingen.
tuurlijk moet iedereen in het leven wel eens wat tegen zn zin in doen. is gewoon niet anders, maar op het gebied van seks vind ik dat beide partijen het 'moeten' willen.
met strijken ben je niet emotioneel betrokken lijkt mij. 8)
geloof me, ik vind het knap hoor als je zo kan denken, maar dat gaat voor het gros van de mensen niet op denk ik.
intricate

PROBLEEMPJE schreef:Reactie op Flowerchild,
Je hebt inderdaad gelijk; omdat je steeds gestrest het 'seksavontuur' ingaat wordt het ontspannen een heel stuk moelijker. Het is heel erg gesteld met hem hoor zelfs als hij met griep op bed ligt wil hij nog. zucht. Ik hoop dat het echt wat minder wordt. Overal lees je hoe moet ik mijn man verleiden enz. dan denk ik waar hebben ze het over!
Ik wil ook wel eens normaal op bed zonder zijn hitsige gedoe!
Klinkt meer als een sexverslaving...
Ik kan geen professioneel antwoord geven, maar je man heeft misschien toch echt iets psyschisch waardoor hij constant sex wil...

Je zegt dat jullie relatie goed is, maar ik vraag mij af of dat wel zo is... Als je een "verslaving" hebt probeer je er altijd naartoe te werken...
Loopt elke conversatie of dagverloop ook uit op een poging tot sex, of ligt dit anders?
Wordt je man ook sagarijnig als je geen zin hebt, en geef je hem dit puur om hem te bevredigen?
Die sexdrive neemt de overhand als ik het zo lees...

Je moet er toch echt over praten met hem lijkt mij...
B.Nikolik

lastig probleempje. Ergste is dat hij ook niet tevreden is over jullie seksleven (omdat hij niet genoeg seks krijgt). En als jij iets doet om het voor jezelf te verbeteren (minder seks) dan zal zijn frustratie alleen maar groter worder.

Ik snap overigens ook goed wat Indira probeert te zeggen. Als je je huwelijk kan redden door een paar keer per week extra seks te hebben, waarom niet ? Als hij je maar geen pijn doet is het zo verschrikkelijk niet. Vraag je maar eens af of hij hetzelfde voor jou zou doen.

Echter ik begrijp dat je dit waarschijnlijk niet gaat doen omdat seks dan zijn betekenis zou verliezen voor jou. Gevolg zijnde dat je nog minder zin hebt.

Ik zou echt met zn tweeen in relatietherapie gaan. Een makkelijke oplossing kan je vergeten. Het zou uiteindelijk je relatie kunnen kosten en ik denk niet dat je die kwijt wilt na 14 jaar.

Terug naar “Relatieproblemen en seksualiteit”