Gebruikersavatar
Stokstaartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017 17:23

teleurgesteld in mensen en hun gedrag

Ik snap niet waarom mensen zoveel versies van hun zelf hebben.Op het werk zie ik dit ook veel.Collegas die de beste vrienden zijn praten onder elkaar en zodra er éentje naar toilet is begint het blabla achter de rug.Daar heb ik een bloedhekel aan.Vandaag ben ik op controle geweest in het ziekenhuis voor een aantal zaken buiten de ass die elke 3maand moeten gebeuren.Een lieve medische secretaresse die er meestal zit was een verpleegster aan het informeren over de patiënten die er reeds waren.Het is een ruimte met een tussendeur maar daar zijn ze het gebruik/werkwijze van vergeten.Ik kon voor de zoveelste keer alles horen wat er gezegd werd tot in detail.Ik kijk even naar de 2 andere patiënten om te zien of het aan mijn gevoelige oren ligt of er nog mensen dit gehoord hebben.Er is nog iemand die raar kijkt naar mijn gevoel.Als mijn controle gedaan is met die verpleegster en ik alleen ben met haar zeg ik dit om in de toekomst daar rekening mee te houden omdat ik niets wens te weten van andere mensen hun problemen.Ik schrik van de reactie van de mevrouw.Ze antwoord dat er geen probleem is gezien ze geen namen noemen en ze daar geen rekening moeten mee houden.Na het doktersbezoek bezoek moet ik normaal daar terug langs en de ze mevrouw bekijkt me amper en de andere aanwezig mevrouw helpt me verder.Zo iets snap ik echt niet hoe kan je nu zo iets negeren.Wat ze onder elkaar gezegd hebben is nu niet belangrijk maar indien het over mij zou gaan zou ik dat ook niet fijn vinden.Zoals altijd zal ik weer moeten besluiten dat het aan mij ligt en met volgens sommigen "normaal" gedrag van mensen niet om kan. :evil:
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: teleurgesteld in mensen en hun gedrag

Hoi Stokstaartje.

Welkom op het forum.

Allereerst merk ik op dat je blijkbaar goede oren hebt, dat is fijn voor je. Als je dat besef hebt dan weet je ook dat je meer hoort als andere mensen. Dan moet je denk ik ook niet raar opkijken als je dingen hoort die niet voor je oren bedoeld zijn. Wat je verteld in je verhaaltje (zonder spaties na de punten) kan je alleen maar aangeven aan die verpleegkundige dat je het hele verhaaltje hebt gehoord. Doen ze er niets mee, dan doen ze er niets mee. Jij hebt het aangegeven. Jij hebt je zegje gedaan. Klaar, lijkt mij.

Wat is precies het probleem, Stokstaartje?
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Stokstaartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2017 17:23

Re: teleurgesteld in mensen en hun gedrag

Dat ik weer schrik van de reactie van die persoon.Dat ik keer op keer merk dat mensen zich niet tonen hoe ze echt zijn.Zoals het vb van die collegas ook.Ze zijn lief en aardig zolang ze samen zijn maar als er eentje naar vb toilet gaat begint het geroddel en daar erger ik me fel in.Als iedereen zich laat zien hoe die echt is zonder verschillende versies en verrasingen zou heel fijn zijn.Mijn excuses voor de rare text maar soms vergeet ik punten en kommas als ik over iets schrijf dat met fel dwars zit.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: teleurgesteld in mensen en hun gedrag

Stokstaartje schreef:Zoals het vb van die collegas ook.Ze zijn lief en aardig zolang ze samen zijn maar als er eentje naar vb toilet gaat begint het geroddel en daar erger ik me fel in.
Nou, wen er maar, roddelen is namelijk een veel voorkomend menselijk trekje. Maar zeg eens eerlijk, ben jij zon brave Hendrik of Hendrika dat je nooit eens roddelt of eens iets achter iemands rug om zegt?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: teleurgesteld in mensen en hun gedrag

ik snap helemaal wat je bedoelt hoor,persoonlijk kan ik me daar ook enorm aan ergeren.

en tuurlijk vertel ik al eens iets over iemand.
maar ik ga nooit vriendelijk doen in iemand gezicht en doen alsof ik het eens ben,hem/haar leuk vind en daarna net het tegenovergestelde zeggen/doen achter de rug om.


van die verpleegster,is totaal niet prof.
kan je niet een of andere onbudsdienst in het zh daarvoor contacteren?
want zoiets kan en hoort gewoon niet.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”