zwaar weertje

Het duurt te lang

Heb een nieuwe registratie en gebruikersnaam aangemaakt voorheen zwaar weer, kon mijn wachtwoord niet terug vinden , en het indertijd gebruikte emailadres is al jaren buiten gebruik.
Sinds oktober 2012 al in een depressie , weet niet beter meer , draai sindsdien op veel pillen , heb een dossier van een meter dik diverse opnames achter de rug ,een mislukte zelfmoordpoging etc ,terug geknokt weer volledig aan het werk .
Maar ben inmiddels werkeloos , kon niet meer mijn oude nivo halen en was een schim van wie ik ooit was.
Nog steeds die angsten , ondanks gebruik van diverse middelen altijd een te hoge hartslag van boven de honderd ook na inname oxazepam.
Heb inmiddels weer sterke gedachten aan de dood , en vind min of meer dat ik genoeg geknokt hebt weet werkelijk niet meer wat mij nog zou kunnen helpen laatste opname duurde ruim 4 maanden. Zit aan de parnate , oxzazepam, nozinam , olazapine en florinef de laatste om de bloeddruk schommelingen op te vangen die de parnate veroorzaakt. Parnate is een zwaar middel waarbij een dieet hoort , zie regelmatig zwarte vlekken voor mijn ogen en ben altijd moe. Ben moe depressie moe wil/kan vaak niet meer sociale leven om mij heen is ingestort . God wat ben ik toe aan rust inwendige rust , eet tegen heug en meug en als mijn oudste zoon savonds niet zou koken eet ik niets. Altijd dat inwendige trillen bij het wakker worden , en vlucht dan uit bed en ga klusjes doen in huis , komt maar bijzonder weinig uit mijn handen. Smiddags vaak een uurtje plat vanwege vermoeidheid en in de hoop dat ik even slaap om de angst te ontlopen , snachts vaak wakker .
Alles bij elkaar is het een ellendig bestaan wat ik zo zat ben , wil en kan zo niet verder. Vind inmiddels dat ik er recht op hebt om er mee te stoppen , ook een gevoel waar je niet vrolijk van word.
Dit is geen ziekte meer maar een monster , dat is wat het is
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Het duurt te lang

Je zit inderdaad in zwaar weer en ondanks al die medicatie is het niet echt prettig voor jou te noemen. Het is begrijpelijk dat het voor jou vaak niet meer hoeft op die manier. Je bent constant meer bezig met overleven dan met leven. Die vermoeidheid hangt vaak samen met de depressie. Mensen met een depressie slapen vaak veel en zijn vaak hele dag door vermoeid.

Wat is er gebeurd dat je zo weggezakt bent in die depressies en opnames? Je had het over werk wat je voorheen deed maar wat op een goed moment niet meer ging? Hoe zijn jouw depressies ontstaan?
Inzicht als Uitweg..
zwaar weertje

Re: Het duurt te lang

Hoe mijn depressies zijn ontstaan is een lang verhaal,mijn werk functioneerde ik niet voldoende door concentratie problemen en vermoeidheid word smorgens wakkerr met een hartslag van honderd,maak chronisch te veel stress hormonen aan wat mij vermoeid en angstig maakt. Doe nu wat onderhoud aan mijn huis om bezig te blijven per 1 augustus stopt dienstverband maak nu mijn vrije dagen op die ik nog had staan ben altijd iemand geweest die praktisch is ingesteld een doener maar alles is een opgave nu.Het is de angst die mij omlaag zuigt .
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Het duurt te lang

Als je het mailadres nog weet waarmee je je geregistreerd hebt, kun je Frank pb'en.
hij kan dan je oude account weer actief maken en je een nieuw wachtwoord geven. :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Het duurt te lang

zwaar weertje schreef:Hoe mijn depressies zijn ontstaan is een lang verhaal,mijn werk functioneerde ik niet voldoende door concentratie problemen en vermoeidheid word smorgens wakkerr met een hartslag van honderd,maak chronisch te veel stress hormonen aan wat mij vermoeid en angstig maakt. Doe nu wat onderhoud aan mijn huis om bezig te blijven per 1 augustus stopt dienstverband maak nu mijn vrije dagen op die ik nog had staan ben altijd iemand geweest die praktisch is ingesteld een doener maar alles is een opgave nu.Het is de angst die mij omlaag zuigt .
Je hebt het over chronische stress, een vervelende angstverwekker. De concentratieproblemen en vermoeidheid kunnen ook van de stress komen en vaak zal het allemaal met elkaar in verband staan.

Dat je als doener alles nu als een opgave beschouwt komt waarschijnlijk door de depressie, die kenmerkt zich vaak door futloosheid.

Welke angst zuigt je nu omlaag? Waar ben je zo bang voor?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”