Bipo1979

Mijn depressie

Ik wou zomaar eens van me afschrijven hoe mijn (bipolaire)depressie voelt. Wellicht herkennen mensen zichzelf hierin.

Dit is wat mijn depressie met me doet:

-Het onvermogen om plezier te ervaren.
-Niet helder kunnen nadenken.
-Niet uitkijken naar activiteiten/bezigheden.
-Piekeren.
-Niet naar de toekomst durven te kijken.
-Weinig gevoel zoals liefde.
-Tegen bijna alles opkijken als een blok.
-Sociaal terugtrek gedrag.
-Lage eigenwaarde.

wie herkend zich hierin??

Laothe

Re: Mijn depressie

Ik herken me in alles wat je op hebt geschreven.
It seems like nothing has changed, but everything is different now.

lienke

Klinkt heel bekend. Je schrijft dat het een bipolaire depressie betreft. Betekent dat ook dat je de andere kant kent, de manie of hypomanie?

Bipo1979

Hallo Lienke,

inderdaad ook de hypomane kant heb ik, deze komen helaas slechts weinig voor.

Bipo1979

Hallo Laothe,

Dan weet ik precies hoe jij je voelt..Sterkte daarmee

jamarcol

Ik herken veel van wat je schrijft.
Uiteindelijk ben ik zelf naar de dokter gegaan die me toen doorverwees naar een psychiater. Hij dacht dat ik een bipolaire stoornis had en verzekerde mij dat het zou beteren met een behandeling.

Nu ben ik al een maand of 2 in behandeling bij een psychologe om vast te stellen of het nu effectief zo is. Ik heb namelijk die andere kant niet, de manie. Maar wel die smerige downers. Heel het lijstje. Al zolang ik een jaar of 17 ben.

Ik ken geen enkele periode voor mijn 17 waar ik langdurig en "normale" gevoelservaring had. Alles lijkt mij altijd veel harder te raken dan mijn medemens wat mij angstig maakt dan ga ik aan de drugs en de drank om de pijn wat te verzachten. De dag nadien krijg ik ernstige paniekaanvallen als alles in tienvoud weer op me afkomt.

Bipo1979

Hallo jamacol,

Bij mij begon het ook in mij 17e levensjaar. Daarna is het bergafwaarts gegaan. mijn eerste hypomanische periode kwam pas rond mijn 27e dus 10 jaar later.

Nu weer in depressie met bovenstaande symptomen.alleen gebruik ik geen drugs/drank omdat dit mij maar even helpt en de terugval dan nog harder is.

Hoe oud ben je nu dan?

jamarcol

ik ben nu 26, en idd die verdovende middelen zijn toch maar een soort van korte vlucht het maakt het alleen erger, daarom ook dat ik ermee gestopt ben. En daarmee zijn ook de paniekaanvallen weg. dus dat is al iets positief

groeten

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”