Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Hallo iedereen,

Ben man 51 jaar, getrouwd, 2 kids.
Ben al jaren depressief, ik ga naar een psychiater en een psychotherapeut.
Heb al vele antidepressiva genomen en niets bracht verbetering, nu aan moclobemide (aurorix), daar het zo goed als géén bijwerkingen heeft.
Sinds zomer verleden jaar werkonbekwaam thuis. Laatste trials waren acupunctuur 5x hielp niets.
Allerlaatste poging was hypnose door een 3de psychiater, een hele bekende, maar na 4 sessies krijg hij mij niet onder hypnose en ben ermee gestopt.

Heb wisselende dagen. Sommige dagen ben ik 'redelijk' en plots de volgende dag erg depressief.
En dit zonder aanwijsbare reden die noch door de psychiaters gevonden worden.
Laatste poging was, het geloof....ik ging plots bidden (laatste 2 weken ofzo) en gaf me toch enige verlichting. Maar niemand begrijpt waarvan het komt.

Een kleine voorgeschiedenis.....
Op mijn werk is er al 2 tal jaar geen werk, zo dus iedereen verveelt zich dood, en ik....
Ik ben een piekeraar, zo dus begin ik te piekeren, zo maar, niet één bepaald onderwerp, maar vele gedachtegangen, die ik niet precies kan plaatsen, en niet echt weet wat die gedachten zijn.... Kortom mijn zielsrust en mijn geestelijke rust zijn er niet meer.
Vroeger was ik erg vrolijk en ik grapte vaak, nu....niets meer.

Een hele rare bijverschijnsel is, al 2 jaar ofzo .....
Als ik naar familie ga om een etentje, verjaardagen vieren, feestdagen vieren, Kerst, Nieuwjaar, Pasen, en alle andere familiebijeenkomsten ...
Zodra ik één voet binnen zet bij al dat blij en vrolijk volk ... word ik erg depressief en in die mate dat ik onmiddellijk wil weggaan en in mijn bed kruipen, gewoon verdwijnen!!!!
En neen, mijn familie vangt me erg goed op, ik kom met iedereen goed overweg en ze houden van mij.

Waarom word ik dan zo depressief bij zo'n blije bijeenkomsten?
Mijn psychiaters vragen dan..."aan wat denk je dan?" Ik antwoord "niets, absoluut niets"
En daarom zeggen ze mij..."dan kunnen we je niet helpen!" en ze hebben nooit zo'n geval gehad en weten niet hoe mij te helpen ! 3 psychiaters!!!!!
Ter informatie, mijn psych beweerde vandaag dat het niet een echte depressie is maar stemmingswisselingen die me depressief maken door het minste trigger, dwz één slecht woord of een slechte opmerking ....
Maar het gaat veel verder dan dat hoor, heb veel meer slechte dagen dan goeie, de goeie zijn zeer zeldzaam.

Kan iemand mij helpen alsjeblieft ? Heeft iemand nog zo'n ervaringen van zichzelf of derden waar er een oplossing voor gevonden werd?
Bij vragen, ik ben open en beantwoord al jullie vragen...

Alsjeblieft help mij !!! Iemand ?????
Groetjes.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Hoi Gelly,
Wat een rare, luie psychiaters heb jij getroffen zeg!
Als jij je niet lekker voelt, dat je dan keert wil maken bij vrolijkheid , dat herken ik ten voeten uit. Dat je op dat moment 'nergens aan denkt' geloof ik heus. We hadden het tenslotte over hoe jij je voelt. (Dat is echt iets anders dan denken. )
En hoepla, "omdat jij niets denkt, hoeven zij niet te werken" - wat een kolder.

Rot ook, dat de eerdere pillen zo weinig werkten. Doet de aurorix wel iets? (Bij de ssri serie is bekend, dat als je bijnieren overuren draaien, de pil niet wordt omgezet in serotonine (zodat je blijer wordt, ontspant) maar in stresshormoon. Daar word je niet blij van, hooguit boos.)

En "een depressie" heb je in soorten en maten. Zo worden veel mensen depressief in reactie op te veel stress. .....en "betaald de krant lezen", dat kan toch bakken stress geven.
(En een beetje psychotherapeut kan daar veel tegen doen. )

Mbt hypnose: dat is, of kan een prachtige aanvulling zijn op allerlei therapeutische vaardigheden. Geen vervanging!
Ik heb me laten vertellen, dat in feite alle hypnose zelfhypnose is. De voorstelling van zaken dat iemand jou 'onder hypnose brengt' klopt dus maar half. Je doet het samen: jij doet het zelf terwijl jullie samenwerken. Dus als het niet lukt - balen!!! - dan klopt er iets niet in de samenwerking, ik ben geneigd te zeggen dat er te weinig vertrouwen was. (Maar het kan ook aan honderd andere dingen liggen. )
En andermaal: "dat iemand er dan maar mee stopt" vind ik lui en raar. Een beetje genezer vraagt zich hardop af, hoe dat zit met jullie samenwerking en noem maar op - en gaat dan daarmee aan de slag.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

indien de 3 psychs zeggen dat ze zoiets nooit hebben meegemaakt,
vind het zelf raar dak de enige ben met dit extra probleem...
wat kan ik anders doen dan het te aanvaarden?
indien ik aan "niets" denk, (ja gedachten die ik niet kan plaatsen noch herrineren noch zeggen omdat ik het gewoon niet weet waar ik aan denk, gewoon niets!"
hebben zij géén stof om mee te werken hé
vind het wel logisch....
merci.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Als je "fout zou denken" is een consult bij een filosoof zinnig. Die is geschoold mbt denken.

Mensen die zich naar voelen kunnen baat hebben bij psychotherapie, maar dan heb je wel iemand nodig die zich voor jou interesseert en daadwerkelijk wil helpen.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

filosoof ?
is dat een soort dokter?
nog nooit bij zoiemand geweest
wss niet terugbetaald door ziekenkas
maja mn therapeut ook niet en andere behandelingen ook niet...
kzalt eens opzoeken en desnoods eens mee bellen...
dank je.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

heb net gegoogled achter filosoof in mijn omgeving en verder
kan geen filosoof vinden ?????
raaaaaaaaaaarrrrrrrr

ander alternatief aub ?
groetjes.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

interneren gedurende 2 maanden ofzo hebben mn psychs al voorgesteld
heb dat afgewezen....
kwil da gewoon niet !
en ene waar i ga is reeds een klinisch psycholoog.
een heeeele clevere man
voel me er goed bij
en ben extreem open over mezelf
hij weet alles van mij, tt in de details
en is een bekende zeer goede therapeut.

daarom....ander alternatief graag?

p: er is mij ooit door iemand voorgesteld 'magnetisme'
maar daar geloof ik niet in....

groetjes.
Gebruikersavatar
HansCam
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2014 11:14

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

allereerst: volkomen eerlijk zijn naar jezelf en trachten alle punten waar je mee zit opschrijven.
Dan verder eens goed je gehele bloedbeeld bepalen. (voorbeeldje: als je bijv een tekort aan vit b 12 hebt, kan dat neurologisch het nodige betkenen)
dus uitgebreid bloedbeeld in samenspraak met je huisarts. evt eerst zelf googlen

Dan alternatief zoeken voor pillen: bijv. jezelf dwingen om elke dag ik zeg elke dag een stukje te rennen...

dit alles heeft met scheikundige processen te maken.
Verder veel antidepressiva werken steeds heel verschillend op mensen. en ze kunnen er hoogstens de kantjes mee afvlakken. maar DE echte oplossing is het niet!!

je geeft aan, dat werksituatie niet echt ok is... Maak het bespreekbaar en of zoek ondertussen naar een baan, die je echt leuk zou vinden (passie voor...)

zo maar wat kreten dus kij k maar wat je er mee doet!
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

hoi,

bloedbeeld al onderzocht, blijkt oke volgens huisdokter
rennen? ik doe 2x /week fitness
ga bijna dagelijks wandelen (is maar 800 meter) :)
de aurorix (moclobemide) dak ik neem, heb ik het minste, om niet te zeggen
geen bijwerkingen van en heb dit lang zelf opgezocht en velen zijn er goed mee geweest tov andere ad's
ik kijk goed naar mezelf, maar kan geen punten opschrijven die direkt verband hebben met mn depressie
ter info: de relatie met mn vrouw is niet al te best,
maar dit is pas begonnen na de depressie verleden jaar juli
mn vrouw kan er niet mee omgaan en weet niet waarom ze geen verbetering in me ziet. ze is daardoor snel geirriteerd en jah.....
ze kan er niet al te best mee omgaan.
daarmee kijk ik wekelijks uit nara de afspraak met mn therapeut waar ik zeer open en goed mee kan praten.
wat me wat oppept is, ik chat savonds met leeftijdgenoten en ouder
en die mensen zijn allemaal vriendelijk en men kan wel eens grappen...
als de gesprekken te lastig worden, dan stop ik ermee.....
elke dag is op de chatsite een andere stemming, soms gewoon, soms heel goed, en dat knapt me op gedurende die tijd.
maar nogeens, de frappante uitspraak van m, therapeut was deze week....
"je bent eigenlijk niet depressief, maar hebt ernstige stemmingswisselingen"
maarja, kben nog steeds fultoos, heb nergens zin in, eet weinig, ben erg afgevallen, slaap slecht.....

dit ter extra info, mss heeft iemand er wat meer info bij, om me te helpen

bytheway,
heb deze week naar een 'depressie-hulplijn' gebeld en zij begrepen best waarom ik me rot en depri voel bij het binnenkomen bij een prettige aangelegenheid met blije mensen en goede sfeer'
"het contrast is te hoog met wat ik voel en momenteel ben"
en daarom zou ik me rot voelen
maar....niemand zegt me wat eraan te doen....

ben ik nu zo'n hopeloos geval?
kwil genezen!!!
kwil terug die vrolijke man worden van 2 jaar geleden !!!!

ivm mn wetk, ben stillekensaan opz oek naar ander werk, half-time.
maar totnogtoe niets geschikts gevonden :(
eigenlijk voel ik me helemaal niet klaar om te gaan werken.

bedankt aan allemaal voor het lezen van mn extra addendum/post.

groetjes !
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

gelly schreef:interneren gedurende 2 maanden ofzo hebben mn psychs al voorgesteld
heb dat afgewezen....
kwil da gewoon niet !
Dat kan ik met je mee voelen.
Zet mij tussen tien zeer gestresste mensen en ik word zeer ongelukkig. (Dat wil ik dus nadrukkelijk niet als het slecht met me gaat. )
en ene waar i ga is reeds een klinisch psycholoog.
een heeeele clevere man
voel me er goed bij
en ben extreem open over mezelf
hij weet alles van mij, tt in de details
en is een bekende zeer goede therapeut.
....maar als dat zo is, wat is dan het probleem?
Zo te lezen in deze alinea heb je een uitstekende psych - gelukkig heel wat beter dan die luie donders waar je eerst van vertelde.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

uitstekende psych....
wat is dan het probleem vraag je....

hij weet dat niet
omdat ik het ook niet weet....

voila

en zolang ik het ook niet weet,
en hem niet kan vertellen waar mn gedachten naartoe gaan....
nergens! kben dan 'stil en dood' en mn verstand staat op nul eigenlijk
ja niet op nul, gedachten waar ik zelf niet weet welke gedachten
en kan ze niet verwoorden noch bovenhalen, kweet het niet !
zolang ik ze niet weet te zeggen, kan hij me ook niet helpen.....

moeilijk hé
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Ja, aan de ene kant is/lijkt dat moeilijk - maar de andere kant is dat dit uiterst normale verschijnselen zijn bij depressie, trauma en angst.
En dat een psycholoog die het laat bij "als jij het niet weet, weet ik het ook niet" geen knip voor de neus waard is.

Een goede psycholoog stelt je op je gemak, gaat een relatie met vriendelijkheid en belangstelling met je aan en stelt allerlei vragen.
Als jij 'niet meer weet wat je denkt' hoort hij of zij dus professioneel te handelen:'dit zou bijv angst kunnen zijn' en een batterij vragen (met behoud van vriendelijkheid
ein rust en wat al niet) om een en ander duidelijk te krijgen.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

.....en dan vergeet ik nog het belangrijkste: zo'n gevoel van "ik ben stil en dood" - dat lijkt me toch gewoon een heel erg naar gevoel!!!

En juist bij een psycholoog zijn dat soort gevoelens relevant.
(Cognitieve psychologie wil nog wel eens op gedachten focussen, maar dat helpt nou juist weer niet bij angst.)
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

depressie trauma angst....zegt men....

angst voor tussen al de blije mensen te zitten, neen.
depressie, ja da heb ik
trauma....in mn jeugd gepest van mn 7e tot mn 14e
en heb thuis daar nooit iets van verteld.

deze trauma is weer opgedoken zon 5 tal jaar geleden op het werk
waar ik ook een vorm van pestgedrag ondervond en ben 4 maand thuis geweest

maar aan dat trauma of pestgedrag denk ik helemaal niet, in
depressieven periodes/dagen/of feesten en dergelijke

merci....
maar de therapeut zegt dak niets van da trauma nu heb overgehouden
en dat mn depressie niet het gevolg is van een oude trauma, zoals pesten.

groetjes
Levenloos

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Hoi Jelly,

Ik herken veel van wat je daar opsomt, ben ook een lang tijd depressief geweest. Gelukkig nu minder te worden en begin weer van het leven te houden.

Wat ik je kan adviseren is vol houden en probeer vooral stress te vermijden.

http://sochicken.nl/leven-zonder-stress-19-gouden-tips
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

gelly schreef:depressie trauma angst....zegt men....

angst voor tussen al de blije mensen te zitten, neen.
depressie, ja da heb ik
trauma....in mn jeugd gepest van mn 7e tot mn 14e
en heb thuis daar nooit iets van verteld.

deze trauma is weer opgedoken zon 5 tal jaar geleden op het werk
waar ik ook een vorm van pestgedrag ondervond en ben 4 maand thuis geweest

maar aan dat trauma of pestgedrag denk ik helemaal niet, in
depressieven periodes/dagen/of feesten en dergelijke

merci....
maar de therapeut zegt dak niets van da trauma nu heb overgehouden
en dat mn depressie niet het gevolg is van een oude trauma, zoals pesten.

groetjes
Ja - en daar heb ik dus mijn bedenkingen bij.
Het feit dat je op sommige momenten "niets denkt" is in de verste verte geen bewijs voor de nogal boude stelling "dat je niets zou hebben overgehouden aan dat trauma". (Wat deze zin in logisch opzicht betekent weet ik niet. Een trauma hebben is beslist niet "niets".)
Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal arrogant klinken ("ik ben hier de deskundige en ik bepaal de onderwerpen en jouw inbreng interesseert me niet zo").
En een depressie is goed te behandelen, waarbij het belangrijk is dat gekeken wordt naar oorzaken. Zaken als trauma, nare werksituatie, vroegere pestsituaties (en dat je er vroeger niet over hebt gepraat) zijn in principe belangrijk - tenzij JIJ zegt, dat je het over andere dingen wilt hebben.

En uiteraard: het vertrouwen. Voel je je op je gemak? Is er een klik? Heeft de psych interesse in jouw wel en wee? Heb je het idee, dat je veilig dingen te berde kunt brengen, zonder in je hemd gezet te worden?
(Al deze dingen zijn veel belangrijker dan dat iemand "goed staat aangeschreven". Al is dat honderd keer zo, als het vertrouwen niet tot stand komt -al dan niet omdat deze meneer rare, ongefundeerde conclusies trekt - heeft blijven geen zin. Ben je beter af bij een collega, die wel luistert, respect heeft en zinnig redeneert. )

Zo neen: benen maken naar iemand die dat wel heeft!
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

@Janneke

Ik begrijp nie goed wa je schreef, je schreef:
"Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal arrogant klinken (ik ben hier de deskundige en ik bepaal de onderwerpen en jouw inbreng interesseert me niet zo)"
Je bedoelt m'n psych neem ik aan he ....

En m'n psych's hebben me voldoende uitgevraagd ivm de trauma's ivm pesten en dergelijke.
En zij hebben geconcludeerd uit mijn antwoorden dat ik er niets aan overgehouden heb ...
Oke, niet echt niets, "wantrouwen ja, da zou ik eraan overgehad hebben."

En ja, het vertrouwen is er, tiss m'n psych, vooral bij éne,
daar voel ik een klik mee en ben ik uitermate open en eerlijk.
Hij kent me door en door, hij kent alle details van de gebeurtenissen.

Collega's, neen, daar kan ik niet bij terecht

Blijven heeft geen zin?
Toch wel, ik moet een uitlaatklep hebben, en dat zijn m'n psych's, vooral die éne.
Ik ga er wekelijks naartoe, en trek niets terug van ziekenkas.
Maar ik trek me da nie zo aan, ik voel me goed bij hem, en ik blijf in 'therapie' zolang het nodig is, zolang ik me nie beter voel.

Een depressie goed te behadelen?
Ken vele 'lotgenoten' die er jaaaren mee zitten, zonder aanwijsbare redenen.

Als voorbeeld, ken ik iemand heel persoonlijk die 1 jaar werkonbekwaam was door een depressie,
en deze was veroorzaakt door een simpele 'taak-verandering' op zijn werk .... en geen trauma of iets anders.

Groetjes.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Hoi Gelly,
ja, ik bedoelde de psych. Zelfs al heb jij er "alleen maar" wantrouwen aan overgehouden - dan hoort dat aangepakt te worden. Mijn gevoel is dat jouw inbreng totaal niet serieus wordt genomen.

En als het gaat om een uitlaatklep - belangrijk genoeg - dan zou je ook bij maatschappelijk werk terecht kunnen. Zelfde service of beter tegen veel lagere kosten.

Het feit dat velen helaas lang in een depressie blijven hangen neemt niet weg, dat de ziekte goed aangepakt kan worden. Zo is het een erkend feit dat een trauma mensen in een depressie kan houden - toch kijken vele behandelaars ijskoud over trauma's heen.
AD werkt niet zoals bedoeld, als vanwege de stress iemands bijnieren overuren draaien: ipv meer serotonine krijg je dan meer stresshormonen.
En recent onderzoek: psychs weten goed dat "minder stress" erg belangrijk is, maar weten niet welke adviezen ze kunnen geven mbt lichaamsbeweging, yoga, voedsel, dagritme, etc.
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Deze trauma werd wel uitvoerig besproken hoor, en werd wel serieus genomen dat vond ik wel.
En dat was zijn conclusie. En dat wantrouwen aanpakken, ja, daar ga ik hem nog es over aanspreken.

Stress, ja, ik ondervind soms wel stress, maar van wa ..... soms voel ek me wat gestresseerd, om het minste.
Op het moment een beetje stress en heb een valium 10 genomen.

Beweing, ja, 2x/week fitness en soms es wa wandelen, kort maar zenne.
Heb echt geen zin in langere wandelingen.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Woorden kunnen tricky zijn: een trauma "bespreken" kan nog van alles zijn.

Dus ik heb geen idee of er iets gedaan is aan het trauma. (Ik begrijp dat je peut het een trauma heeft genoemd en dat je ook iets aan dat trauma hebt overgehouden. Maar 'bespreken' hoeft niet te betekenen dat een en ander verwerkt wordt.)
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Ja, daar ben ik weer....

Trauma met psych besproken en hij wist niet goed aan te pakken,
zei dat-ie een week ging nadenken en desnoods mij doorverwijzen naar een collega,
die er meer ervaring in heeft.

Tot zover de update.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Ik vind het heel eerlijk van deze hulpverlener wat hier is aangegeven en dat er eventueel gezocht gaat worden naar een collega.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
gelly
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2014 11:54

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Jawel, 't is een goeie psych.

En ja ik heb aangedrongen dat ik het liefst door hem behandeld wil worden.
Heb hem gevraagd om goe na te denken en desnoods bij collega's te rade gaan hoe hij dit zou aanpakken.
"Maakt me niet uit waar hij die info vandaan haalt," zei ik, "liefst door hem, daar ik me zeer goed voel bij hem, en hij al zoveel voorgeschiedenis kent van mij."
Ben niet van plan om terug m'n levensverhaal te doen bij nieuwe psych....
Ken dat, 1ste keer voorstellen en van alles terug beginnen te vertellen....
Wat een tijdverlies, vind ik.
Wat hij zei is "dit wordt een andere aanpak."
Hij neemt dit ernstig, en ik heb hem duidelijk gemaakt dat er dieper gegraven moet worden in mijn onderbewuste, want ik wil 'genezen'!
Zoals reeds gezegd, hij kan me doorverwijzen indien hij niet voldoende kennis zou hebben.

@memories...

'k vind jou 4 zinnetjes (onderaan) heel wijs, echt goed en waar.

groetjes
ps: vandaag heb ik een betere dag, gelukkig.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Hij is duidelijk in wat hij nu gaat doen en is daarbij ook eerlijk over een doorverwijzing naar een ander als het niet lukt. Dat is fijn. Hij is concreet.
(Wellicht dat hij de informatie mee doorstuurt als je naar een ander zou moeten, maar zelf vertellen hoe en wat voor een betere gezondheid, als dat nodig zou zijn en jij wilt het graag anders, zou ik dat er ook voor over hebben.)

Dank je wel voor je zin over mijn onderschrift, trouwens. Het zou kunnen dat jij daar zelf ook wat aan hebt? Wie weet.
Wie weet heb je ook wel iets aan de onderschriften van andere forumleden. Er staan hele goede, mooie tussen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: HELP ! hele rare lange depressie en psych no help

Wat me opvalt aan je verhaal is dat je op het werk problemen had met weinig werk om handen. Het klinkt alsof er een leegte was die daar niet opgevuld werd in een gevoel van zingeving en met vervulling bezig zijn. De dag leek eerder door gekomen te moeten worden. Je ervaarde ook veel depressieve gevoelens bij je familie op feestjes etc. Hoe vrolijker zij zijn, hoe moeilijker jij het vond en dat maakte je ook depressief. Immers zij zijn vrolijk en zorgeloos en jij zit thuis, werkt niet en je bent psychisch ziek verklaard. Het contrast met een vrolijk feestje waar iedereen misschien vertelt hoe goed het gaat of hoe succesvol ze zijn is dan wat teveel van het goede als het met jezelf niet zo goed gaat.

De relatie met je vrouw is inmiddels onder spanning komen te staan door je depressie en zo te lezen heb je er nu bijna een jaar last van? Dat klinkt niet echt goed. Het wordt eigenlijk steeds problematischer en ik lees ook een gevoel van wanhoop tussen de regels door.

Je verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van Mike Boddé in het boek "pil". Echter lees ik dat je al meerdere pillen hebt uitgeprobeerd die niet echt goed lijken te helpen bij jou.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”