wouter(1997)

help me aub..

Hey, ik ben Wouter en ik ben nu 16 jaar oud.
Ik voel me al 2 jaar echt "rot". Ik durf met niemand te praten en ik weet echt niet wat te doen.
Ik hoop hier op deze site misschien toch wat hulp te vinden. Ik begin steeds meer problemen op school te krijgen, met mijn ouders en vrienden.
Ik weet echt niet meet wat te doen, ik denk hele tijd aan zelfmoord maar ik aan de andere kant durf ik dat niet echt...
aub help me alvast bedankt, Wouter
TheEmperor85

Re: help me aub..

Hey Wouter, welkom op het forum!

Weet je hoe het komt dat je je rot voelt? Heeft dat een (duidelijke) aanleiding of is het 'gewoon' een gevoel?
En voor welke problemen zorgt dit op school en thuis?
wouter(1997)

Re: help me aub..

ik voel me "rot" omdat ik altijd ruzie heb met mijn ouders, ik krijg steeds meer problemen op school, slechte punten mensen lachen met me en ik kan moeilijk contacten leggen met mensen ik zou ook graag zoals normale mensen van mijn leeftijd eens met een meisje praten maar ik durf/kan dat niet..
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: help me aub..

wouter(1997) schreef:ik voel me "rot" omdat ik altijd ruzie heb met mijn ouders, ik krijg steeds meer problemen op school, slechte punten mensen lachen met me en ik kan moeilijk contacten leggen met mensen ik zou ook graag zoals normale mensen van mijn leeftijd eens met een meisje praten maar ik durf/kan dat niet..
Het is niet leuk om altijd maar ruzie te hebben met je ouders. En waar gaan die ruzies over? En waarom heb je problemen op school (dat wordt mij nog niet duidelijk)?

Ik kan mij voorstellen dat het spannend is om met een meisje te praten. Dat is iets waar vele mensen op jou leeftijd wel tegenaan kijken. Dus je bent niet alleen in dit punt.
Understand: you been understood
wouter(1997)

Re: help me aub..

de laatste tijd hebben we gewoon ruzie over alles over de simpelste dingen , we kunnen niks meer van elkaar verdragen we kunnen niet meer praten het is altijd maar geschreeuw... en de leerlingen van mijn klas pesten mij ze lachen mij om alles uit ik kan niks goed doen zelfs mijn grootste dromen breken zij af door te zeggen dat ik het niet goed doe ofdat zij het beter kunnen (gitaar spelen, met autos werken en rijden...) en school interesseert me allemaal niet meer ik doe die dingen helemaal niet meer graag vroeger ook niet maar nu in de lessen.. ik kan me niet concentreren ik heb het gevoel dat ik er met niemand over kan praten en dat niemand me ook maar zal begrijpen
K89

Re: help me aub..

Hee Wouter!

Niet gek dat je dan steeds ruzie met je ouders hebt. Jij voelt je rot, en zij zien het niet. Jij wordt afgerekend op schoolresultaten, terwijl je juist resultaten gaat behalen als jij beter in je vel zit.

Het is moeilijk, maar kun je niet daarmee beginnen? Gewoon eerlijk zeggen dat het met jou niet meer gaat zo, nu op deze manier? Of schrijf ze een eerlijke brief en leg die neer voordat jij een dag naar school gaat.

Of zoek hulp via de huisarts. Echt waar, de resultaten komen wel zodra jij lekker in je vel zit, probeer je eerst daarop te focussen!

Gezellig dat je op het forum komt, trouwens!

Groeten

K
wouter(1997)

Re: help me aub..

He K dankje voor de reactie ik ga dit zeker allemaal wel eens proberen maar ik voel me gewoon niet meer goed bij mijn ouders ik kan hun precies niet meer vertrouwen en zij vertrouwen mij niet meer en als ik alles tegen mijn ouders zeg blijven ze maar doordrammen daarover terwijl ik niet graag praat met hun over een probleem ofzo zij zien zoveel "oplossingen" maar dat helpt helemaal niet integendeel als ik ze zeg hoe ik me voel dan begrijpen ze me nieteens heel erg bedankt voor deze hulp allemaal!
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: help me aub..

Ach lieverd je gaat toch geen zelfmoord plegen door dat
Een paar losers je pesten.
Ik snap wel dat je geen leuke schoolperiode hebt maar je bent
Nog jong en kunt verbeteren waar je mee zit en als jij er tevreden mee bent een de rest niet hebben hun pech.
Je komt vanzelf je lotgenoten tegen met dezelfde interesses.
Bla bla bla
Tommyy

Re: help me aub..

Wouter, bij jou is toch echt geen sprake van een depressie. Lees je eerst eens wat meer in zou ik zeggen. Jouw verhaal hoort nou eenmaal bij een 16 jarige. Niets vreemds aan. Op die leeftijd sta je op de grens naar volwassenheid en de hormonen gieren door je keel. Hierdoor kan je alles wat dramatischer ervaren, als dat het werkelijk is. Als je je wat rot voelt moet je steun zoeken bij vrienden of zo. Maak je niet al teveel zorgen, het komt allemaal wel goed met je. Zoals ik eerder zei, het hoort gewoon bij je leeftijd...
Gebruikersavatar
HansCam
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2014 11:14

Re: help me aub..

Er moet iemand zijn in je omgeving (bbur, vriend of vriendin et) of op school, die je vertrouwt (decaan?? /concierge?? etc etc..) en ga daarmee praten... Wellicht kom je er samen dan ver mee...
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: help me aub..

En anders eens advies bij de huisarts gaan vragen. Misschien zelfs een verwijzing naar de psycholoog maar dat moet de huisarts beslissen.
Elke dag met tegenzin naar school is ook niet gezond.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”