Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach das graag gedaan, ik geef om jou ;)

Afbeelding

3some
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ik heb een hele fijne zondag gehad : bij vriendin geweest : wandelen in de stad , beetje winkels en kerstkraampjes kijken , `proeven` van gezellige sfeer . lekker gegeten en gedronken. kortom .... genieten met een grote G.
op terugweg tegen gehouden door politie. `rij maar een stukje verder` zei een aardige agent. toen hielden ze ook de volgende auto aan. `rijdt u maar door mevrouw , we controleren de volgende wel` zei ie toen. hihi , ik zie er blijkbaar heel betrouwbaar uit. tja , ik had anders graag eens geblazen voor een BOB-sleutelhanger. :D
mijn vriendin gaf me trouwens nog een hele goede raad wat betreft mijn schoonbroer : wacht het telefoontje niet af maar schrijf hem een brief waarin je vertelt waarom je liever geen ontmoeting wil.
en dat ga ik ook doen! heeft twee voordelen : op deze manier kan ikzelf kiezen voor het tijdstip en hoef ik niet te `wachten` en op deze manier kan ik rustig neerschrijven wat er allemaal meespeelt. rustiger dan dat ik het zou moeten vertellen aan telefoon.
even enkele dagen over nadenken en beginnen schrijven en dan opsturen.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hey meiske

Fijn om te lezen dat je genoten hebt! :nod:
Vriendin zegt daar wel iets goeds, want schrijven is sowieso iets wat oplucht en dan hoef je hem mogelijks niet eens aan de telefoon te hebben.

Ik wens je een fijne dag toe en spreek je misschien vanavond wel. Als ik terug ben van mijn uitje met vriendin :D want we gaan precies elk om de beurt es naar vriendin 3some hihi

3some
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

wel andere vriendin :lol:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:wel andere vriendin :lol:
hihihi , denk ik wel!!!

net brief naar schoonbroer geschreven , waarin ik een beetje vertel hoe het mij vergaan is de jaren na mijn zus haar dood en waarom ik (voorlopig) geen contact wil.
was wel emotioneel : moest tussendoor ook beetje huilen en voel me nu ook erg emotioneel.
maar het doet wel goed : in plaats van te moeten afwachten , onderneem ik nu zelf actie. op die manier neem ik de spanningen zelf weg. goed he.
en misschien denk ik er over een tijdje misschien anders over , maar voor nu is dit de juiste beslissing voor mij.
voor de rest alles wel redelijk oke : drukke vakantie met alle `verplichte` feestdagen (die wel gezellig zijn hoor) , volgend weekend drie dagen naar vriendin en weekend na nieuwjaar ga ik met man en hond drie dagen naar de zee. plezante vooruitzichten dus.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoi Katleen,

Super dat je voor jezelf hebt besloten om voor jezelf te kiezen in deze situatie. Uiteindelijk heb je zélf de beslissing gemaakt, een ander kan dat niet voor je doen.
Enkel kan een ander een zienswijze geven of je steunen bij het besluit. Je mag jezelf best een schouderklopje geven want ik kan mij zo voorstellen dat het niet gemakkelijk is, alleen als het zo beter voelt op dit moment voor jou, dan is de beslissing juist. Goed gedaan. |Natuurlijk kan je daar emotioneel door raken, het is ook niet niets. Toch is het knap dat je dit gedaan hebt en achter de beslissing staat met uitleg naar de ander. Je hebt inderdaad zelf het heft in handen genomen en je kwam zélf in actie.

Mooie vooruitzichten Katleen. Hopelijk bevallen die je! :knuffel:
Voor nu petje af. [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo : dank je voor je lieve complimentje. ik moet er een beetje van blozen.

net terug van weekendje vriendin. het was weer erg leuk!! veel gewandeld , veel gepraat , lekker gegeten en gewinkeld : schoenen gekocht!! bordeaux doc. Martens. stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje. dus ikke blij!
we zijn ook nog naar een optreden geweest van gruppo sportivo. ik kende ze niet maar vriendin vond ze wel leuk. en ja , was wel plezant : muziek was aanstekelijk en zanger was een grappige kerel. was een plezante avond , hoewel ik wel even onwel werd van de warmte , maar met even naar buiten gaan was dat snel weer voorbij.
kortom .... weer een weekendje `mooie herinneringen` erbij.
op naar volgend fijn weekendje!!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hier ben ik nog een keertje. was een tijdje geleden.
waarover zal ik vertellen?
over slaapprobleem? oke , dat is er nog steeds. sommige dagen (ale , vooral nachten. hihi) al meer dominerend dan andere. omdat ik liever niet naar slaappillen grijp , heeft de acupuncturist een kruidencombinatie gezocht die misschien kan helpen.
we zullen zien he.
en voor de rest gaat het wel goed.
bepaalde zaken blijven emotioneel moeilijk , maar ze zijn wel hanteerbaar.
en eigenlijk ben ik daarmee best wel trots op mezelf : ik heb stappen gezet. nee , die zijn niet alles oplossend , maar ze waren wel nodig. niet blijven lopen in dat kringetje maar effectief doen!!
volgend ding dat ik nog wil aanpakken : laatste weken snoep ik enorm veel. het lijkt wel dat mijn lichaam het gebrek aan slaap wil compenseren aan een overdosis suiker en vet. met als resultaat : familiezakken chips , pakken koeken , halve broden , ... alles speel ik naar binnen. en nee , daar voel ik me niet echt goed bij. en ik weet dat ik dat beter niet doe , maar het lijkt wel `sterker` dan mezelf.
dus dat is volgend werkpunt voor de komende weken. iemand tips??? altijd welkom
zo , dat was het weer voor nu. later meer.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:compenseren aan
dit moet zijn : compenseren met

tja , het moet juist zijn he!!(zegt de juf) :D
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Je vertelde dat je best veel afviel een tijd terug door alle problemen weet je zeker dat het geen mechanisme is van je lichaam om weer terug op je oude gewicht te komen? Het lichaam stabiliseert zich, ik heb wel eens gelezen dat het lichaam altijd terug naar zijn beginstand wil.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

je mag zeker trots zijn op jezelf [045]
en ik hoop dat het kruidenmengsel je helpt beter te slapen zodat je weer meer energie hebt overdag.

het meer eten langs de ene kant is het goed om extra gewicht bij te komen, maar dit is niet echt op een gezonde manier, misschien proberen je porties gezonde warme maaltijd te vergroten en kiezen voor gezondere snacks (af en toe mag je wel es ongezond eten doe ik ook he)

maar goed fijn dat het globaal gewoon goed gaat

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Je kan ook alleen nog macrobiotisch gaan snoepen neem van mij aan dat je dan niet veel zult snoepen :lol:
Wat is dat spul ranzig zeg :oops: :nod:
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

GeenPijn schreef:Je vertelde dat je best veel afviel een tijd terug door alle problemen weet je zeker dat het geen mechanisme is van je lichaam om weer terug op je oude gewicht te komen? Het lichaam stabiliseert zich, ik heb wel eens gelezen dat het lichaam altijd terug naar zijn beginstand wil.
ja klopt , dat speelt misschien ook wel mee , plus het feit dat het winter is (dan wel vaker een kilootje meer).
maar vooral de manier waarop ik nu snoep , stoort me heel erg.
het is echt een bijna onbeheersbaar eten van veel te veel snoep , koeken , brood , ijs , ....
de paar kilo`s meer vind ik niet erg , maar voor het slapen is die suiker ook niet echt bevorderlijk en ook mijn huid vind het niet leuk. (lees:jeuk)
eithnec schreef:het meer eten langs de ene kant is het goed om extra gewicht bij te komen, maar dit is niet echt op een gezonde manier, misschien proberen je porties gezonde warme maaltijd te vergroten en kiezen voor gezondere snacks (af en toe mag je wel es ongezond eten doe ik ook he)
zoiets had ik dus ook in gedachten. in theorie weet ik het wel , nu nog omzetten in praktijk.
GeenPijn schreef:Je kan ook alleen nog macrobiotisch gaan snoepen neem van mij aan dat je dan niet veel zult snoepen :lol:
euh ..... nog andere tips???? :lol:
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

nog es naar da restaurantje met die grote wok pan die ge voor uwe neus krijgt :lol: gezond veel en meeeeggaaaaaa lekker cheerqd5
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Tip: Achterhaal eens hoe het zo begonnen is, dat snoepen. Waar het vandaan komt. (Als in: pak de oorzaak achter het zoveel snoepen aan.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

het snoepen begon met een volle zak en waar het vandaan komt: de winkel :lol:

ik denk dat het gebrek aan slaap er voor zorgt dat ze door te snoepen extra energie probeert te halen om de dag door te komen
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:het snoepen begon met een volle zak en waar het vandaan komt: de winkel :lol:

ik denk dat het gebrek aan slaap er voor zorgt dat ze door te snoepen extra energie probeert te halen om de dag door te komen
Zou kunnen.

Ik denk dat ze de oorzaak heel goed weet, want sommige dingen weet je diep van binnen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ eith : :lol: ik vind het wel een goei!!

@ memo : ja , ergens heb je wel gelijk hoor. combinatie van slaapgebrek waardoor het er niet makkelijker op wordt en inderdaad nog wat `dingetjes` waaraan gewerkt moet/mag worden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:@ eith : :lol: ik vind het wel een goei!!

@ memo : ja , ergens heb je wel gelijk hoor. combinatie van slaapgebrek waardoor het er niet makkelijker op wordt en inderdaad nog wat `dingetjes` waaraan gewerkt moet/mag worden.
;-) ;-) Yes I know. Neem de tijd maar vergeet niet de klok in de gaten te houden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach al waren de batterijen van de klok leeg het komt wel goed, ik heb er alvast vertrouwen in ;)
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:ach al waren de batterijen van de klok leeg het komt wel goed, ik heb er alvast vertrouwen in ;)
Ik ook. Dat is ook niet wat ik persee bedoelde.

Succes Katleen! :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ GP , eith en memo :
dank jullie voor jullie reacties.
ik ervaar dat zeker als steun en dat doet altijd deugd!
en dat geeft dan weer moed om de `dingen` aan te pakken.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

vandaag een hele fijne dag.
voorbije nacht redelijk goed geslapen. dit al twee nachten na elkaar.
vanmorgen dan eindelijk weer eens gaan joggen , na drie maanden niets gedaan te hebben. dus tja , dat ging natuurlijk in een iets lager tempo , maar goed gevoel wat ik altijd heb bij joggen was er wel.
vanmiddag dan lekker gaan uit eten met man en mijn ouders. tuurlijk ook hondje erbij en tuurlijk kreeg die af en toe een klein hapje toegestopt. (tja , kijk dat koppie!! kan je toch niet weigeren he).
namiddag gaan winkelen met ouders : nog een rokje en hemd gekocht. `mooi` zei mijn ma en ja , ze heeft gelijk. hihi
en!!! vandaag eindelijk nog eens een dag zonder snoep of koeken of overdaad aan brood.
goed he!
dus ja , vandaag was een `goede` dag.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:vandaag een hele fijne dag.
voorbije nacht redelijk goed geslapen. dit al twee nachten na elkaar.
vanmorgen dan eindelijk weer eens gaan joggen , na drie maanden niets gedaan te hebben. dus tja , dat ging natuurlijk in een iets lager tempo , maar goed gevoel wat ik altijd heb bij joggen was er wel.
vanmiddag dan lekker gaan uit eten met man en mijn ouders. tuurlijk ook hondje erbij en tuurlijk kreeg die af en toe een klein hapje toegestopt. (tja , kijk dat koppie!! kan je toch niet weigeren he).
namiddag gaan winkelen met ouders : nog een rokje en hemd gekocht. `mooi` zei mijn ma en ja , ze heeft gelijk. hihi
en!!! vandaag eindelijk nog eens een dag zonder snoep of koeken of overdaad aan brood.
goed he!
dus ja , vandaag was een `goede` dag.
Positief nieuws! thumbup
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Positief nieuws! thumbup
ja he.
dank je.
nog even een plezant voorval vandaag :
daarstraks kreeg ik weer zo`n `aanval` van onbeheersbare eetgoesting : zin in boterhammen (veel!!) met vleessalade. dus ik neem boterhammen , doe koelkast open voor vleessalade .... had mijn man reeds het bakje leeggegeten.
dus ... boterhammen terug in broodzak.
en het gekke is : de goesting in eten was ook weer over. dus eigenlijk is het echt een soort `moment` dat ook weer over kan gaan zonder eraan toe te geven. maar enkel eigen wil is niet voldoende ... er is een man nodig die alles voor mij opeet. hahaha
voor de rest : fijne rustige zondag. wel wat spierpijn in bovenbenen na joggen gisteren. maar dat is kwestie van weer opbouwen , komt wel goed.
en ook al even vertellen : komende week is een erg fijne week : verjaardag man , dagje naar lieve vriendin , verjaardag vader , ... allemaal `gouden` momenten voor mij.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”