Gebruikersavatar
indian
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:48

Er is licht aan het einde van de tunnel

Tijdens je hele leven zul je te maken krijgen met teleurstellingen in mensen of het leven zelf. Je zal dit ervaren in de kleine dingen en op momenten dat je gewoon niet kunt bevatten dat iemand geheel onverwacht je zomaar schaamteloos laat vallen. Of hoe onterecht iets is! Tja en wat zal je daar eens mee gaan doen? Blijven steken in dat moment? In kwaadheid en onmacht jezelf niet meer zijn? Misschien denk je zelfs wel dat er na zo'n ervaring absoluut geen toekomst meer voor je is. En niets meer waarde voor je heeft. En dan hoor of lees je her en der dat 'het' wel weer 'goed komt' Ja kom nou! Het lezen van zulke teksten is voor jouw de bevestiging dat werkelijk niemand snapt hoe erg jouw situatie of voorval is. Want dat slaat alles! Toch? Ja? Of wist je ergens wel beter en koos je ervoor om niet naar je gevoel te luisteren? Je weet heel goed dat dat kleine stemmetje altijd gelijk heeft.

Misschien ben je nog niet in de fase dat je dat aan jezelf durft toe te geven. En geloof me, die fase komt echt wel. En daarna de volgende fase. De fase van besef. Maar uiteindelijk ook die van relativeren en ja, warempel ook het keerpunt. En welke paden jij zelf ook moet bewandelen om weer daar te komen waar jij gewoon hoort? In al je zijn en vrolijkheid, die kracht zul je zeker vinden.
En dat met slechts 1 gedachte. Het absolute vertrouwen hebben in 1 simpel feit. Dat alles gaat in je leven met een reden. Dat alles gaat wat uiteindelijk het beste voor je is. Geloof me maar, want ik heb die paden ook bewandeld. Soms kruipend met oer-verdriet en huilbuien, en soms met mijn zwaard omhoog en in blinde woede klaar voor de strijd. Stap voor stap op een schijnbaar eindeloze lange weg die terugkijkend best meeviel. En juist die gedachte heeft je sterker gemaakt. Want hoe vervelend ook? Zodra deze slag is overwonnen dient zich zo de volgende weer aan. Met als uitkomst dat ook jouw leven je gevormd heeft. Hoe je bent voor jezelf en naar anderen toe. Een mooi mens. En terwijl jij op dat podium staat vol wilskracht geluk en vertrouwen in jezelf? Dan zal jij iemand herkennen die nog niet in de prijzen is gevallen en moeite met de race heeft.

Dan komt je mooiste moment, je ziet je kans om dat te doen wat goed is en zoals je werkelijk bent.
En wat je ook zult doen? Je helpt die ander. Met een begrijpende knipoog, of wat jij kan verzinnen om die persoon een fase verder te helpen!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

indian schreef:Of wist je ergens wel beter en koos je ervoor om niet naar je gevoel te luisteren? Je weet heel goed dat dat kleine stemmetje altijd gelijk heeft.
Oh, dus kort samengevat heb jij 'het licht' gezien en bent naar je gevoel gaan luisteren en nu wil je dat iedereen hetzelfde gaat doen? :) Nou, dat is fijn. Maar vertel eens wat meer over je persoonlijke ervaringen, als je dat wilt? Het klinkt best leuk en aardig, zo’n verhaaltje dat in de tweede persoon enkelvoud geschreven is, maar ik vind de mens achter het verhaal interessanter dan de obligate pep-talk.

Kom maar op met je verhaal, zou ik zeggen! [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
indian
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:48

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

Ja snap ik, en zal even typen. En je hebt gelijk hoor, een vooraf is wel op zijn plaats :-)
Gebruikersavatar
indian
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:48

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

Zo kort en feitelijk mogelijk. Ik heb ADHD (wil geen ritalin) ben manisch depressief en ook nog eens tweeling. Qua mood swings zit het dan wel goed.

8 jaar lang heb ik 110 uur in de week gewerkt met als uitkomst (buiten een mooi bedrijf) een scheiding, paniekaanvallen 24/7 en pleinvrees. Ik ben daar zelf weer uitgekomen zonder pro hulp of medicatie. Stap voor stap en dit elke dag weer.

Op het moment dat ik daar langzaam maar zeker weer uitkwam persoonlijk kreeg ik zakelijk te maken met een oplichter in mijn bedrijf die de administratie deed wat mij bijna het bedrijf gekost heeft. Eigen schuld, had ik maar beter moeten opletten. Maar 2013 verkeerde het in een technisch faillissement.
Op dat moment had ik ook nog eens te maken met een investeerder die me 8 ton gekost heeft en met mijn idee de boer op ging.

Het leek net alsof het zo moest zijn, maar op dat dieptepunt kwam ik weer in contact met mijn jeugdliefde, en dat gevoel was heel sterk, van beide kanten. Er was een probleem, ze was nl getrouwd. Het huwelijk was niets meer en betere reden om te scheiden na onze ontmoeting bleek er niet te zijn.

Maar ook dat ging niet door, hoofdzakelijk de angst om die sprong te maken.Ook had ik foute vrinden en liet me verleiden in drank & drugs. Op het absolute dieptepunt ben ik verplicht opgenomen op de Paaz omdat ik een gevaar voor mijzelf was en anderen. Niets had nog waarde voor mij, niets!
De Paaz was mijn keerpunt en werd ontrokken uit de cirkel van drank en drugs en begon ik langzaam maar zeker alles weer op te pakken. Het bedrijf ging weer goed, kreeg weer een woning, auto enz.

Ja, ik heb heel veel geleerd en ook mijn strop hing al klaar, en ben blij dat het goed is afgelopen
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

indian schreef:Zo kort en feitelijk mogelijk. Ik heb ADHD (wil geen ritalin) ben manisch depressief en ook nog eens tweeling. Qua mood swings zit het dan wel goed.
Fijn dat het uiteindelijk weer goed gekomen is met jou. Dat manisch depressieve kon ik al zien in je voorsteltopic aan de geëxalteerde en over-enthousiaste manier van schrijven. Dat is wat ze in het Engels ‘a dead give away’ noemen.

Kun je uitleggen waarom je geen Ritalin wilt?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
indian
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:48

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

Dat is op zich best wel knap om dat uit 1 regel te halen want zo verrukt was het ook weer niet ;)

Ritalin, in het begin toen ik het kreeg leek het een soort rust te geven en was er ook enorm blij mee. Het leek alsof alles op z'n plek viel.
Maar ik veranderde wel, zowel de high's als de low's verdwenen en voelde me zeg maar monotoon.
Tot een punt dat ik 2 uur kon staren naar de tijd op de DVD speler en niets meer opnam.

Dan maar een keer een low, maar dan blijf ik wel mijzelf. Daarom geen Ritalin
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Er is licht aan het einde van de tunnel

Ook had ik foute vrinden en liet me verleiden in drank & drugs
Wat voor drugs? Het lijkt mij een heel erg eng en schimmig wereldje als je onder invloed bent van drugs. Ik heb zelf nooit iets van drugs gebruikt, maar ken wel iemand die onder invloed was/is (geen idee, ik spreek de persoon niet) van drugs. En zijn hoofd was alleen maar gericht op zo snel mogelijk van de wereld zijn.

Knap dat je er vanaf bent! [045]
Understand: you been understood

Terug naar “Positieve verhalen en tips”