Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Het positieve hoekje van Tins

Tien jaar angst, niet meer uit huis durven, maanden lang op de bank zitten, wachten tot je man thuis is, als ie eindelijk thuis is piekeren over de volgende dag als hij weer weg moet. Elk moment van de dag bang, onzeker, piekeren. Niets durven, niet naar buiten, niet werken, angst om thuis te zijn. Laat staan dat je er aan denkt om van het leven te genieten. Dingen doen die je leuk vind. Denken dat er geen uitweg meer is, je leven niets meer waard vinden. Aan je haren trekken omdat je niet meer weet hoe je verder moet. Af en toe compleet doordraaien, hopen dat er iemand komt om je te helpen. hopend op een oplossing.
Dit is jaren lang mijn leven geweest. Elke dag, tien jaar lang overleven.
De reden dat ik dit bij positieve verhalen schrijf is omdat ik eindelijk weer licht zie, van mijn leven geniet, niet meer elk moment van de dag pieker, niet meer bang ben (niet vaak althans). En dat alles zonder medicijnen. Alles met hulp van een goede homeophaat, een goede psycholoog en een schoonzusje die mee wees op het feit dat aan alles een negatieve kant en een positieve kant zit (ookal is die ver te zoeken). Ze zei, richt je meer op het positieve. Vanaf toen ben ik hoe moeilijk ook gaan kijken naar het positieve.
Net als iedereen vind ik het leuk om een plekje te hebben op dit forum, waar ik mijn verhaal kwijt kan. Ik zou alleen tins niet zijn als dit niet onder positieve verhalen zou zijn :)
Of je het gaat lezen of niet.... Tja das iedereen eigen keuze, maar denk dat het wel goed is om te weten dat een verhaal op dit forum ook een positief einde kan hebben. Heb het begin geschreven om te laten weten hoe moeilijk het voor me is geweest, was niet echt een klein probleempje wat ik had. Psychologen dachten dat ik hier niet uit zou komen zonder medicatie.
Maar heb ze allemaal versteld doen staan.
Ga hier telkens mijn verhaal neerzetten........
En als er vragen zijn of als ik je kan helpen met advies of tips, dat doe ik graag

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Isaia

Re: Het positieve hoekje van Tins

Mooi om te lezen Tins. Echt fijn voor je en knap dat je die omslag hebt kunnen maken. 3some
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Zeker weten : een positief verhaal is hier altijd welkom wat mij betreft.
Het is net door ervaringen te delen dat we elkaar soms kunnen helpen, en als ik jouw verhaal lees -ook al is er 10 jaar overgegaan- is het een suksesverhaal [045]
Op zich geeft dit al hoop voor iedereen die met gelijkaardige problemen te kampen krijgt + het is fijn van jou dat je dit deelt i.p.v. nu je beter bent het forum te verlaten :knuffel:

Zelf heb ik een gegeneraliseerde angststoornis en er zijn periodes geweest dat ik zo goed als nooit alleen buiten kwam, dat is nu gelukkig al iets beter.
Ben ook onder begeleiding (momenteel wat wankel, daar verandering in psycholoog & psychiater) maar heb slechte ervaringen met AD en neem dus enkel benzodiazepines (tranquilizers).
Heel streng t.o.v. mezelf wat de dosis betreft, daar in het verleden een verslaving gehad.
Dus enkel héél lage dosis die eigenlijk na een tijd nog weinig effect heeft, maar het effect zonder wens ik niet te kennen ;)
Als ik ze al éénmaal vergeet te nemen 's avonds doe ik geen oog dicht [blink]

Zelf heb ik heel goede ervaringen gehad i.v.m. homeopathie (voor andere gezondheidsklachten), doch die dokter werkt al een tijdje niet meer (op psychisch vlak heb ik er ook hulp bij gezocht maar dat hielp niet echt) en ben een hele periode op zoek geweest naar een andere homeopaat.
Ik denk dat ik alle homeopathen rond Gent bezocht heb :nod:

Mijn vraag naar jou toe is : op welke manier heb jij een goede homeopaat gevonden?
Homeopaten werken niet allemaal op dezelfde wijze : sommige werken met één product, anderen met verschillende, soms worden er kuren voorgeschreven voor een aantal maanden, soms 1 pilletje éénmalig in te nemen, sommigen met enkel lage verdunningen, anderen met hoge verdunningen...
Graag had ik jou ervaring met homeopathie op dat vlak eens gelezen, als je dat ziet zitten om eens samen te vatten.

Geniet er maar van, alles waar je zolang niet echt heb kunnen van genieten : ik hoop dat je er nu in het vijfvoud van geniet :knuffel:
elgebak

Re: Het positieve hoekje van Tins

Goed dat je nu ook je eigen plekje hebt! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om na zo'n lange worsteling op dit positief punt te zijn aanbeland :) Enneh, mocht je eens een slechte dag of probleem hebben dan mag je dat natuurlijk ook schrijven! Je bent niet verplicht om alles positief te houden en ook jij verdient een uitlaatklep.
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Als eerste dank jullie wel. Het voelt ook goed om aan de andere zijde te zijn. Niet meer de donkere kant. Maar de kant vol licht en kleuren...

@black rose;

Ik ben via iemand anders in contact gekomen met mijn homeophaat.
Ze is een klassieke homeophaat en is aangesloten bij de nvkh. Ik weet niet of dit ook iets is wat je in belgie hebt, maar je kan altijd kijken of je een klassieke homeophaat in de buurt hebt zitten :)

Het begon met een intake gesprek en vandaar zijn we verder gegaan.
Het bleek dat ik allergisch was voor de pil, die bij mij depressie en angst verergerde. Plus een aantal lichamelijke klachten zoals haaruitval.
Ik ben direct diezelfde avond gestopt en kreeg van haar hormonen om de boel weer rustig te krijgen.

De middelen waar ik het meeste aan heb gehad zijn:
acon (monninkskap)- gebruik bij paniek en angstaanvallen. Ik begon hier dagelijks mee en later/ nu alleen nog als ik een paniekaanval heb. Dit middel werkt heel goed. Je word gelijk rustig op momenten van paniek. Het word als een snuifje gebruikt
Khali phos- dit zijn pilletjes die helpen de hoeveelheid informatie die naar je hersenen gaat te minderen. Je word er niet suffig van, maar helpt goed bij hsp of gevoelige mensen die veel opnemen van buitenaf
Nux- dit is een snuifje die gebruikt word voor overgevoeligheid. Je kan hierbij aan alles denken. Ik kreeg hem in eerste instantie voor mijn menstruatie klachten, maar tegenwoordig neem ik hem voor mijn hooikoorts. Je kan hem ook gebruiken bij spierspanningen en overgevoeligheid bij drukte (geen paniek)
arn- dit is een ehbo homeopathisch middel (snuifje) bij spierverrekkingen, maar helpt ook heel goed bij spierspanningen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het heeft mij zo ontzettend veel geholpen. Succes ermee
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

zo dan is het nu tijd voor postief verhaal 1 :)

Ik heb een maand geleden contact gezocht met mijn vroegere beste vriendin. Om mijn excusses te maken heb ik gemaild. Ik heb tijdens onze vriendschap (door angst) met nogal egoistisch gedragen. Ik durfde niets meer. Ben haar 10 jaar geleden verloren. Vandaag ben ik bij haar wezen koffie drinken. dat was haar reactie op mijn excussesmail :)
Ik vond echt heel spannend. Na tien jaar haar weer eens te zien. Ze woont inmiddels samen en heeft een zoontje van 2, die ik nog nooit gezien had.
Beetje rare ervaring om binnen te komen. Ze zag er nog net zo uit. Oke ouder maar bijna hetzelfde. Ben vier uur wezen kletsen. Ze zei op een gegeven moment dat het voelde alsof ik al die jaren gewoon geweest was. Dit gevoel had ik ook. Nu ik thuis ben nog erger. Heb gevoel dat ik onder een steen ben gekropen en nu mijn leven weer op pak.
Wat was het gezellig en wat heeft het me goed gedaan. Toen ik weg ging zei ze dat ze de volgende keer bij mij komt. Ben benieuwd. Ze heeft een berichtje op fb achter gelaten, dat ze het fijn vond en blij is dat het goed met me gaat na al die jaren.

Echt een hele fijne dag, en dan te bedenken dat ik door twijfels en bang voor afwijzing de mail bijna niet gestuurd had.....

Topdag!!!
:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

hey tins ,
ik ben echt superblij voor je!! wat fijn dat het bezoek zo positief is verlopen.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Bedankt voor de informatie Tins [045]
Voor België heb je inderdaad ook een website waar erkende homeopaten te vinden zijn.
Uit dat lijstje heb ik er toen ik in Gent woonde een paar bezocht met weinig/geen resultaat.
Ik denk dat via-via inderdaad de beste weg is : hoorde vroeger veel van een therapeute over een bepaalde homeopaat, maar spijtig genoeg nam die er geen patiënten meer bij.
Dat komt vaker voor bij goeie artsen...

Maar het lijstje die je doorgaf is ook interessant en een anekdote hierover :D :
Toen we begin deze lente kruiden kochten voor de tuin brachten we monnikskap mee (ik herinnerde dat ik hierover ooit iets interessants gelezen had).
Nadat het plantje begon te groeien zocht ik op hoe ik het zou kunnen gebruiken als thee.
Toen las ik dat het héél giftig was...Het kruid onmiddelijk verwijderd... :lol:
In homeopathische vorm is dat natuurlijk héél anders daar verdund ;)

Ondertussen staat er vrouwenmantel in de plaats, ook een plant die goed werkt bij menstruatie- en PMSklachten.
Hier moet ik nog eens op googlelen hoe het te gebruiken.
Tijdens mijn PMS-periode zijn mijn klachten en stemmingswisselingen veel lastiger voor mij (en mijn omgeving ;) ).

Leuk om te lezen hoe je iemand na zoveel jaar terug ontmoet en er weinig veranderd is.
Ben blij voor jou dat er van genoten hebt en misschien een blijven contact zal kunnen mee houden [AAI]
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

dat is idd een leuke anekdote :)
Alle middelen die ik heb zijn idd erg giftig, dus helaas/ hopelijk niet in eigen tuin te vinden.
ik hoop dat je als nog een goede homeopaat vind, ik woon in het noorden van nederland, anders had ik je die van mij wel gegeven, maar lijkt me een beetje te ver :confused:

Ik hoop ook idd dat ik goed contact met mijn vriendin hou/ krijg.
we zullen zien :) ben iig heel blij met gisteren :)

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

10 jaar niet sporten, roken als een kettingroker, en 20 kilo te zwaar. En dat allemaal vanwege niets durven (angst) Na afgelopen tijd 12 kilo af te vallen, het roken met 10 sigaretten verminderen, is het nu tijd om te gaan sporten.
Gisteren heb ik de hometrainer bij mijn ouders opgehaald en ben ik begonnen met fietsen. Erg lang is het nog niet maar het begin is er :) tevens steeds vaker wandelen. Doet me goed. Ben na twee dagen al kapot, maar dat is gewenning.
Ik hoop door op de hometrainer te oefenen, dat ik steeds meer wen aan de instabiliteit van een fiets en dat ik uiteindelijk weer kan fietsen.
Stapje voor stapje naar een gezonde toekomst :)
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het positieve hoekje van Tins

Geweldig Tins! Klinkt goed allemaal... [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Morgenavond op bezoek bij mijn schoonzus en zwager.
Nu klinkt dit als een gezellig iets, maar dat is het helaas niet.
Hebben altijd goed contact met hun gehad, vaak op visite, gezelligheid. Tot ze kinderen kregen en bij haar de knop omging en ze heel anders werd.
We mochten onze nichtjes niet vasthouden en als het dan mocht, keek ze ons heel kwaad aan. Geen leuke dingen doen met onze nichtjes. Niet meer vaak afspreken, tot niet aan toe
Ze bellen nu alleen als ze iets nodig zijn of als we op verjaardag van de kinderen mogen komen. De hele tijd (als we ze zien met verjaardagen oid) rotopmerkingen, ons de grond in boren. Ben er wel een beetje klaar mee. Heb laatst gebeld dat ik graag wilde komen om de boel uit te praten. Ze vond dat eigenlijk niet nodig, aangezien ik geen familie was.
Erg krom allemaal. Heb erg moeten doorzeuren maar mag nu eindelijk morgenavond komen om de problemen door te spreken. Snap soms zelf niet helemaal waarom ik dit zo doorzet. Tis meer voor mijn man en voor mijn schoonvader die uitzaaiingen heeft.

Ben benieuwd hoe het gaat
:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
LieverAnoniem

Re: Het positieve hoekje van Tins

Wauw, heb net alles even gelezen, heel indrukwekkend! Ik vind het heerlijk om succesverhalen van mensen te lezen, waar het dan ook over gaat. Het geef je zelf weer een beetje moed dat het echt nog wel de goede kant op kan gaan. Wat ontzettend fijn voor jou dat het nu zo gaat en dat je zoveel stappen onderneemt en je nieuwe leven vormgeeft, wauw!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

daarnet hadden we het op de chat er nog over : jouw doorzettingsvermogen.
en nu weer : nee , je legt je niet neer bij een moeilijke familiesituatie , maar zet de stap om het aan te pakken!! en nog niet eens echt voor jezelf , maar uit liefde voor je echtgenoot.
tins meid , ik vind het echt super van je!!
ik hoop dan ook dat het morgen een positief gesprek zal zijn!!
:knuffel:
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

het gesprek van hierboven is helaas niet goed gegaan :( maar er kan tenminste niet gezegd worden dat ik mijn best niet heb gedaan en ik heb nu wel meer duidelijkheid over hoe de zaken ervoor staan.

Gisteren ben ik naar de chiropractor geweest. Mijn nek zat zo vast, maar had er geen last van, geen duizelingen. Ze stond hier versteld van. Ze zei dat ik echt het goede knopje heb gevonden en is trots op me dat ik het zo goed doe :) Dat is natuurlijk al mooi nieuws, maar ik had nog een vraag voor haar.
De vraag of ze me in staat acht om zwanger te worden, en het antwoord was ja!!!!. Ben zo blij. Lichamelijk was ze niet bang dat ik het niet ging trekken, op gebied van hormomen gaf ze me toch het advies om in overleg met homeophaat te gaan werken, als ik zover ben.
Het is niet dat ik nu gelijk zwanger wil worden. Maar het feit dat het zou kunnen, ben ik zo blij om. Heb er jaren niet meer aan gedacht omdat ik dacht dat het niet mogelijk zou zijn voor mij. Plus dat ik een bagage bij me had, dat ik ook niet op mijn kinderen wil 'dumpen'.

Begin dec. gaan mijn man en ik kijken wat voor hypotheek we kunnen krijgen. We hebben al een huis op het oog, wat binnen ons budget ligt. Als mijn man duidelijkheid heeft over zijn baan in jan. zijn we dan klaar om een huis te kopen en als alles klaar is zou het wel eens tijd kunnen zijn voor kinderen.

Mijn leven is altijd zo'n puinhoop geweest en ben zo ontzettend blij dat ik altijd ben blijven hopen op deze tijd, dat ik me goed voel en dat ik een mooie toekomst voor me heb. Stiekum kan ik niet wachten, sta te trappelen voor ongeduld.
Ik ben er klaar voor !!!!!!

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Je hebt tenminste een stap gezet door je open te stellen voor een gesprek, 'k vind spijtig voor jou dat het niet gelukt is maar dat zegt wss meer over hen dan over jou.

Gelukkig staan er jullie nog vele mooie momenten te wachten : huisje kopen, daarna misschien een kindje/kinderen cheerqd5
Zelf heb ik nooit een echte kinderwens gehad, maar als je die hebt en het niet mogelijk achtte en nu kan het : ik kan me voorstellen dat dit heel veel vreugde brengt \o/
Wetend dat jou iemand zal opvolgen waarin je vertrouwen hebt door je ervaringen in het verleden (je homeopaat) geeft dat wss ook wel een veilig gevoel.
Alvast veel sukses met het vinden van een huis en het uitkijken naar een boeleken love3
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

hey tins ,
ik val misschien in herhaling maar ik ben echt heel blij voor je!!
jij bent het bewijs dat je met positiviteit , doorzetting , volharding en een enorme innerlijke kracht bergen kan verzetten!!
en dat toekomstige kindje ... wat een supermama krijgt dat!
:knuffel:
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Dank jullie wel voor de lieve reacties!!! Ben er erg blij mee.
@katleen, bij de supermama sprongen de tranen in mijn ogen.

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Kim1

Re: Het positieve hoekje van Tins

Tins,
Ik kan me zo in je verhaal vinden...al 10jaar in een hel te leven...
Door wat en hoe je schrijft voel ik precies letterlijk hoe goed het nu wel met je gaat en hoe gelukkig je nu wel bent! Goed zo!!!! Ben superblij voor je!! \o/ Niemand verdient het om vast te zitten in een web van angsten!

Vandaag vertelde ik heel even aan mijn schoonzus dat ik het best wel moeilijk heb momenteel. Ik vertelde het haar omdat ik weet dat zij uit een SUPERdonker verleden komt, met massas angsten en problemen. (en aangezien ik niemand anders durf hierover aan te spreken, besloot ik haar eens aan te spreken, omdat ik wel het gevoel had dat zij mij zou begrijpen en niet zou raar aankijken)
Zij is nu chronische pijnlijder (ze heeft een ziekte aan haar botten); en ook zij bevestigd dat angst nog veel erger is dan de pijn die ze nu voortdurend voelt. Want deze pijn kan ze plaatsen en ze weet waar het vandaan komt. Met angsten is dat niet zo.
Je bent er compleet machteloos over. De angsten nemen het van je over. :(

Ik heb vroeger nog ireele angsten gehad, en deze heb ik nu ook nog. Maar na een angstaanval/paniekaanval, kon ik mij telkens ervan gewissen dat de angst niet nodig was geweest, want dat het toch ireeel was. Hoewel ik goed besefte dat ik hier moest aan werken, want ook mijn man droeg hiervan mee al de gevolgen. Vb. vliegangst, angst om met een bus mee te gaan, angst om ergens te gaan waar er in de directe buurt geen ziekenhuis is (ook al was het naar mijn moeder), ....

Maar deze keer is mijn angst anders.. Ik heb door mijn gezondheidsproblemen andere angsten gekregen, en door die nieuwe angsten nog meer angsten gekregen, ... Een viscieuze cirkel eigenlijk die alleen maar groter wordt.. Alleen als ik nu bij mezelf ga gaan nadenken wat er allemaal aan de hand is (ik doe dat dan op mijn terras met een koffietje en een cigaretje, en ik ben dan totaal ontspannen) dan lijken mij deze angsten zo REEEL!!!!!!! En dit vind ik nog zwaarder om mee om te gaan!!!! Ik ben er zo rotsvast van overtuigd dat ik ten doode opgeschreven ben :(

Ik reageer op alle medicijnen die er maar zijn, van gewone aspirine tot elke antibiotica, allergisch! Ook op alle huidtesten van bomen, grassen, kruiden, ... Dus heb ik eigenlijk echt wel schrik om homeopothie te gaan proberen.
Ik sta nu reeds een week op een histaminedieet (antiallergisch dieet), dus alles waar een mens allergisch kan op reageren is gebannen uit mijn eet en drinkpatroon.(mijn keuze is dus nog minimini!!!) En helaas ik ben NOG GEEN SIKKEPIT beter!! Je zou beginnen te denken dat ik allergisch ben aan mezelf!

Ik hoop dat ik ook zover kom als jij!! Dat ik ook een positief verhaal kan neerschrijven waar anderen kracht uit putten. Dat ik een verhaal kan schrijven die toont dat mensen die heel diep zaten, echt wel nog een leven kunnen hebben. Als dat maar kon... :confused:
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

hoi kim,

Wat vervelend dat je zo allergisch bent voor van alles. Ik zelf ben ook voor vele dingen allergisch. De huidtest gaf bij mij aan dat ik allergisch ben voor schimmels, alle huisdieren, stof, bepaalde planten en gigantische hooikoorts heb.
Hooikoorts, daar heb ik jaren van wakker gelegen zo erg, benauwd, hoesten, jeuk. Via mijn homeophaat heb ik daar een middel voor gekregen(geen ander medicijn hielp)en nu hoef ik het bijna nooit meer te gebruiken, alleen als ik in het gras zou gaan liggen, maar bepaalde dingen moet je misschien ook gewoon niet doen. Vertel dit om aan te geven dat alternatieve geneeswijzen voor vele dingen goed kunnen werken.

Verder geef je aan dat je angsten reeel zijn, vanwege gezondheidsklachten, weet niet of je hier de allergie mee bedoelt of andere dingen?
Maar om het heel makkelijk te zeggen( en ik weet dat het zo niet is) of je angst reeel is of niet. Bepaalde dingen kun je niet tegen gaan. Bijv. je kunt jaren bang zijn dat je ziek word, maar bang of niet als het gebeurd, gebeurd het.
Je kunt het niet veranderen door vooraf bang te zijn. Ik zelf dacht altijd als ik alle mogelijkheden al doorgedacht heb, als er iets gebeurd is het niet zo erg. Maar je kunt helaas niet overal op voorbereid zijn en niet overal controle over hebben. Ik dacht altijd als ik controle heb over wat kan, dan sta ik stevig in mijn schoenen. Inmiddels weet ik dat als ik de controle loslaat (hoe moeilijk ook) dat ik veel stabieler/ gelukkiger en minder angstig ben.
Ik hoop voor je dat de dag die ik bereikt heb, dat die voor jou en voor iedereen hier ook komt. Soms moet je heel lang wachten/ werken aan jezelf, maar uiteindelijk is het de moeite waard. Want naar al die jaren in het donker, is elke minuut in het licht mooi

succes
:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Kim1

Re: Het positieve hoekje van Tins

Wat vervelend dat je zo allergisch bent voor van alles. Ik zelf ben ook voor vele dingen allergisch. De huidtest gaf bij mij aan dat ik allergisch ben voor schimmels, alle huisdieren, stof, bepaalde planten en gigantische hooikoorts heb.
Hooikoorts, daar heb ik jaren van wakker gelegen zo erg, benauwd, hoesten, jeuk. Via mijn homeophaat heb ik daar een middel voor gekregen(geen ander medicijn hielp)en nu hoef ik het bijna nooit meer te gebruiken, alleen als ik in het gras zou gaan liggen, maar bepaalde dingen moet je misschien ook gewoon niet doen. Vertel dit om aan te geven dat alternatieve geneeswijzen voor vele dingen goed kunnen werken.
Wat is dat middeltje dan? Al die allergieËn die jij noemt heb ik ook. Dus misschien moet ik dat toch eens proberen... Ik kan het eens voorstellen aan mijn huisarts.

Verder geef je aan dat je angsten reeel zijn, vanwege gezondheidsklachten, weet niet of je hier de allergie mee bedoelt of andere dingen?
Maar om het heel makkelijk te zeggen( en ik weet dat het zo niet is) of je angst reeel is of niet. Bepaalde dingen kun je niet tegen gaan. Bijv. je kunt jaren bang zijn dat je ziek word, maar bang of niet als het gebeurd, gebeurd het.
Dat klopt, als het moet gebeuren, dan zal het gebeuren! En ik ben ook niet echt op voorhand bang ziek te worden. (Heb wel veel angsten plots "iets" te krijgen) Ik ben al maanden vaste klant bij mijn huisarts en neus/keel/oorarts. En dit omdat ik steeds een krop in mijn keel heb, de ganse dag door. Het lijkt wel een verstikking. En mijn klieren zij al sinds maart opgezet, heel vervelend. Dit alles doet niet echt pijn, maar is vreselijk ambetant!!!! En door dit al maanden te hebben, heb ik het benauwd gekregen. De dokters vinden maar niet wat er aan de hand is. Dus dan gaat de hypochondrier in mij de kop gaan opsteken en zie ik de slechtste afloop ooit... Ik denk wel dat je dat kan begrijpen.

Je kunt het niet veranderen door vooraf bang te zijn. Ik zelf dacht altijd als ik alle mogelijkheden al doorgedacht heb, als er iets gebeurd is het niet zo erg. Maar je kunt helaas niet overal op voorbereid zijn en niet overal controle over hebben. Ik dacht altijd als ik controle heb over wat kan, dan sta ik stevig in mijn schoenen.
Het zou heel handig zijn mochten we ons eigen lichaam zelf in de macht zouden kunnen hebben!!

Inmiddels weet ik dat als ik de controle loslaat (hoe moeilijk ook) dat ik veel stabieler/ gelukkiger en minder angstig ben.
Dat kan ik wel heel goed begrijpen en geloven! En dat wil ik ook proberen!!

Ik hoop voor je dat de dag die ik bereikt heb, dat die voor jou en voor iedereen hier ook komt. Soms moet je heel lang wachten/ werken aan jezelf, maar uiteindelijk is het de moeite waard. Want naar al die jaren in het donker, is elke minuut in het licht mooi
Uit de hel verlost zijn, moet fantastisch zijn!! Ik hoop dat het voor jou voor altijd is!!
En natuurlijk wens ik allen met angsten hetzelfde positieve toe!!
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

hoi kim,

Het middel dat ik heb gekregen voor mijn allergie was nux (braaknoot). Dit middel word voor overgevoeligheid gebruikt. Of het handig is om te overleggen met huisarts, weet ik niet. De meeste huisartsen staan niet zo achter homeopathie. Ik ben er op eigen initiatief na toe gegaan.

De brok in mijn keel hebben ken ik ook maar al te goed. Ben er nooit voor naar de arts geweest, maar heb tijden gedacht dat ik allergisch was voor bepaald voedsel, ei, pinda. Ik kreeg na het eten ook een brok (achteraf was dit psychisch). Brok in mijn keel, gevoel van verstikking, gevoel dat mijn maag er uit mijn keel uit wil. Het is een heel naar gevoel. ik heb hiervoor van mijn homeophaat tijdelijk ook een middel voor gehad, lach (gif wurgslang) en hierdoor heb ik er nu geen last meer van (al een jaar inmiddels). Het mooie van homeopathie vind ik; dat het echt helpt, niet schadelijk is voor je lichaam, niet verslavend, en je het op een gegeven moment niet meer nodig hebt. Vele mensen vinden het kwakzalverij/ oplichting en moet zeggen dat ik van te voren ook met een dubbel gevoel heen ging. Wat ze werkelijk doen is het stofje dat je lichaam nodig heeft aanvullen met een stof uit de natuur, die je lichaam beschouwd als het stofje dat je nodig hebt.
Nogmaals, zoals hierboven al neer gezet, je moet wel naar een goede homeophaat, en voor de middelen die ik gebruikt heb naar een klassiek homeophaat. De homeopathische middelen bij de drogist vandaan heb ik ook gebruikt, maar kan je hier niet mee vergelijken.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust :)
:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Kim1

Re: Het positieve hoekje van Tins

Het middel dat ik heb gekregen voor mijn allergie was nux (braaknoot). Dit middel word voor overgevoeligheid gebruikt. Of het handig is om te overleggen met huisarts, weet ik niet. De meeste huisartsen staan niet zo achter homeopathie. Ik ben er op eigen initiatief na toe gegaan.
Ik denk dat mijn huisarts daar wel open voor zal staan. Want hij staat ook met zijn rug tegen de muur wat betreft medicatie voor mij. Hij is voorbeeld ook te vinden voor osteopathie, terwijl de meeste dokters daar ook niet voor te vinden zijn.

De brok in mijn keel hebben ken ik ook maar al te goed. Ben er nooit voor naar de arts geweest, maar heb tijden gedacht dat ik allergisch was voor bepaald voedsel, ei, pinda. Ik kreeg na het eten ook een brok (achteraf was dit psychisch). Brok in mijn keel, gevoel van verstikking, gevoel dat mijn maag er uit mijn keel uit wil. Het is een heel naar gevoel. ik heb hiervoor van mijn homeophaat tijdelijk ook een middel voor gehad, lach (gif wurgslang) en hierdoor heb ik er nu geen last meer van (al een jaar inmiddels). Het mooie van homeopathie vind ik; dat het echt helpt, niet schadelijk is voor je lichaam, niet verslavend, en je het op een gegeven moment niet meer nodig hebt. Vele mensen vinden het kwakzalverij/ oplichting en moet zeggen dat ik van te voren ook met een dubbel gevoel heen ging. Wat ze werkelijk doen is het stofje dat je lichaam nodig heeft aanvullen met een stof uit de natuur, die je lichaam beschouwd als het stofje dat je nodig hebt.
Ik ga het een kans geven.

Nogmaals, zoals hierboven al neer gezet, je moet wel naar een goede homeophaat, en voor de middelen die ik gebruikt heb naar een klassiek homeophaat. De homeopathische middelen bij de drogist vandaan heb ik ook gebruikt, maar kan je hier niet mee vergelijken.
Mijn papa's vroegere buur werkte altijd met homeopathie als ze ziek was, ik ga haar eens proberen te pakken te krijgen. Zij zal al veel ervaring hebben ondertussen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust
Thanks!! En mocht ik jou met iets kunnen helpen, je weet maar nooit hé, shoot hé!!
tins
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

afgelopen weekend naar het winkelcentrum en ziekenhuis geweest. Beiden om te oefenen en beiden gingen goed. In het ziekenhuis moet ik eerst een lange gang door en daarna met de lift naar boven. AH...de lift. Vooral dat gevoel dat je er in krijgt als ie gaat bewegen. Moest extra mijn best doen om niet in paniek te raken. Dat rare gevoel van het in beweging komen van de lift, dat heb ik jaren zomaar gehad en ben zo blij dat ik het nu niet meer heb, maar het gevoel om het weer te ervaren. bibber. Daarna zijn we lekker wezen shoppen bij een winkel waar ik het leuk vind en niet te druk is ;) zodoende heb ik nu een goede ervaring en vind ik het niet erg dat we elke zaterdag nu gaan. Maar het gevoel dat het me zal lukken als ik er heen moet, dat is geweldig. Naar het ziekenhuis gaan staat voor mij bijna bovenaan op de lijst van angstige dingen. dus vind het een hele stap.
Vanmiddag ga ik naar mijn homeophaat, overleggen of ze denkt dat mijn hormonen stabiel genoeg zijn voor een zwangerschap. En als blijkt dat het niet zo is, hoe ze me zou kunnen ondersteunen. ik ben benieuwd :)
Maandag hypotheek gesprek bij de bank. Echt ik ruik mijn nieuwe toekomst en vind het dan zo moeilijk om te gaan zitten wachten tot het zo ver is. Tot het zo ver is moet ik maar gewoon genieten van hoe goed het gaat en goed oefenen met de dingen die nog niet zo goed gaan ;)

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

hey Tins ,
zo simpel kan het dus zijn : genieten van wat goed gaat en werken aan wat minder goed gaat!!
een mooie ingesteldheid , waar een echte vechtster achter schuilt.
want het lijkt wel simpel , maar je verhaal vertelt ook over het vechten , doorzetten , vallen en weer opstaan , beklimmen van onneembare bergen , ... en altijd met een positiviteit waar ik (en ik denk velen met mij) een diepe bewondering en respect voor hebben.
ik duim voor je dat je `hormonenhuishouding` weer oke is , waardoor je kinderwens weer een stapje dichterbij komt.
eigen huisje , eigen kinderen , ... TOP!!

Terug naar “Positieve verhalen en tips”