Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: geweldloos communiceren

Waarom post je deze info eigenlijk, Angel? Omdat je die training zelf wilt gaan volgen?
Heel fijn als iemand er denkt baat bij te hebben, maar heb je ook naar het prijskaartje gekeken?

De prijs voor het jaartraject, die 10 volledige dagen omvat, bedraagt 1200 euro

Geweldloos communiceren zal wel niet aan mij besteed zijn, want mijn eerste reactie is toch echt: "Wel G**verdomme!" 011
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: geweldloos communiceren

Hoi Angel,

Ik vind het inderdaad ook wel een beetje apart dat er de laatste tijd telkens enkel een link word gepost in een openingspost. Ik begrijp wel dat er op de site veel informatie staat over in dit geval geweldloos communiceren, maar er word verder door jezelf niet op in gegaan en enkel telkens een link gepost met verschillende informatie.

Ik ben het eens met volhoudertje dat het wel erg duur is.Ik gok dat de gemiddelde gebruiker op dit forum dat niet kan betalen of het in ieder geval wel erg veel vind. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Welke vraag mij rest is inderdaad de vraag of je zelf deze, of één van de andere wil gaan uit proberen ?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
angel12

Re: geweldloos communiceren

Ik heb het boek van geweldloze communicatie van Rosenberg al gelezen en naar mijn mening wel interessant...dus mocht je de cursus te duur vinden is er nog altijd het boek.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: geweldloos communiceren

angel12 schreef:Ik heb het boek van geweldloze communicatie van Rosenberg al gelezen en naar mijn mening wel interessant...dus mocht je de cursus te duur vinden is er nog altijd het boek.
Kijk aan, een boek spreekt mij persoonlijk meer aan. Dank je wel. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
crypt0read

Re: geweldloos communiceren

Het boek was interessant, maar ik koester teveel innerlijke conflicten om dit chronisch te kunnen toepassen. En ik zal gewoon al die boeken lezen van marshall, en een manier vinden om hier dagelijks mee bezig te gaan. Zoals het altijd bij je hebben van een briefje, waarop enkele steekwoorden staan.

Enne, zijn dynamische communicatiemodel werkt trouwens wel. Genoeg aan gehad op mijn vorige werkplek bijvoorbeeld. En in zijn boek staan nuttige dingen over behoeftes, omgang met mensen, wat je wel en wat je niet moet zeggen, strategieën en meer van die dingen. Ook al gebruik ik zijn model nu niet meer, ik heb elke dag veel aan de dingen die hij in zijn boek had geschreven. DUS ga ik meer werk van hem bestuderen cheerqd5
angel12

Re: geweldloos communiceren

in welke zin heb je er dan problemen mee om ze toe te passen ?
crypt0read

Re: geweldloos communiceren

Nou, door de zelfde redenen wat marshall al aangaf: ik kan moeilijk van mijn oude patronen afkomen. Daarvoor hou ik gewoon teveel van drama denk ik... :tongue:
crypt0read

Re: geweldloos communiceren

En het kost veel tijd. En het voelt raar om het toe te passen....Eerder was ik dus altijd bezig met reflecteren op hoe ik zijn methode had toegepast. En ik zat altijd mezelf af te vragen of ik nu mensen ken, bij wie ik zijn methode kan toepassen. Het kost ontzettend veel tijd en moeite om zijn methode aan te leren :nod: Maar het is het op zich wel waard, mits jij dus stabiele relaties wilt met mensen. En mij interesseert dat laatste gedeelte eigenlijk zo goed als niet meer.
angel12

Re: geweldloos communiceren

Welke patronen heb je dan ?
crypt0read

Re: geweldloos communiceren

Nou, dat is nogal complex om daar een antwoord op te geven. Maar ik vind het echt veelte moeilijk om te communiceren via dit model. Zeker omdat je ook in de maling genomen kan worden, en ik dit niet altijd op tijd door heb. Waardoor ik achteraf weer met een schaamtegevoel kan komen te zitten. Hierdoor maak ik mij nog bozer en glij ik weer terug in mijn oude patronen; (bedekte) bedreigingen uiten, iemand kleineren, ruzie zoeken, etc.

Het is gewoon dat ik vaak met mijn gedachte ergens anders ben, waardoor ik veel dingen niet mee krijg van de wereld. En ik vind dat het merendeel van de mensen, het niet waard zijn om in te investeren. Dus met mijn postuur en rare kop pas ik liever de gewelddadige manier toe.
crypt0read

Re: geweldloos communiceren

En als ik bijv. word uitgedaagd in een kroeg, ga ik niet zeggen dat ik mij zo voel en dat ik hier en daar behoefte aan heb. Als man-zijnde is de kans heel groot dat je dan word uitgelachen. En ik heb persoonlijk geen zin om blozend een kroeg te verlaten, en maandenlang te moeten worstelen met wraak-, en schaamtegevoelens.
tommy9119

Re: geweldloos communiceren

Meh. In mijn opinie is alles wat beweerd dat je iets nooit moet doen altijd troep. Zeker in de wereld van communicatie en taalpatronen.

Ik heb eens naar een van zijn audiotapes geluisterd, er zitten leuke dingen in soms maar over het algemeen spreekt het me niet echt aan.. Mede vanwege wat ik hierboven zeg. En door het punt dat crypt al aanhaalde, het komt nogal apart over soms.
angel12

Re: geweldloos communiceren

@crypt0read

Je staat anders veel sterker als je in je rust kan blijven zitten, je je niet laat vangen aan het gedrag van anderen en als het je te moeilijk wordt, denken dat ze in hun eigen sop kunnen sudderen.

Terug naar “Positieve verhalen en tips”