Gebruikersavatar
Sonja1994
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2020 15:11

Auto wereld.. omgaan met haat en afgunst

Hoi ik ben Sonja en ik heb zelf een grote passie voor auto tuning en zit daarom ook bij een auto club.. we gaan daarom ook vaak naar auto events door heel het land en ik heb veel mede auto fanaten als contacten. Maar wat mij erg opvalt is dat er erg op mensen hun auto neergekeken word echte pure haat opmerkingen, wat zeer kwetsend is, en vooral misplaatst. Want iedereen is gelijk of je nou een Porsche rijd van 300.000 euro of een auto van 1000 euro iedereen is trots op zijn of haar auto. (Zo denk ik erover het gaat om de passie), ze doen als of hun alles beter hebben (sneller, duurder, mooier Etc) en beter en meer zijn als een ander. Steeds opscheppen en andere naar beneden halen.

Hoe kun je hier het beste mee omgaan?

Negeren is een optie (want alles wat je aandacht geeft groeit.. en misschien willen ze juist ook wel aandacht.. uitlokkend gedrag) of je kunt een opmerking terug plaatsen en iemand op zijn plek zetten. Maar dan verlaag je je wel tot iemands lage niveau.....maar je wilt ook vooral niet over je heen laten lopen en je van alles laten zeggen. Lastig!!

Heeft iemand misschien tips?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Auto wereld.. omgaan met haat en afgunst

Warm welkom Sonja op dit mooie forum. :)
iedereen is gelijk of je nou een Porsche rijd van 300.000 euro of een auto van 1000 euro iedereen is trots op zijn of haar auto. (Zo denk ik erover het gaat om de passie),
Daar heb je gelijk in en ik vind het heel mooi en goed dat je dit zo zegt. Het is natuurlijk niet leuk dat mensen gaan opscheppen, doen alsof ze alles beter en duurder hebben. Maar hoe cliché het ook klinkt, dat komt vaker voor. Het is regelmatig ook een beetje dat wereldje. Wat macho gedrag allemaal. Dat is natuurlijk eventjes leuk maar ik kan mij voorstellen dat je er ook weleens klaar mee bent. En ik kan je er gelijk in geven, het is waarschijnlijk ook wat stoer doen en aandacht willen hebben.

Blijf lekker je passie uitoefenen. Blijf er ook van genieten en op jou manier tegen de dingen aan kijken. De kijk die je erop hebt is mooi en niet verkeerd.
Het zegt namelijk ook iets over jou kijk naar de wereld en mens- zijn.
Je hebt altijd een mogelijkheid er eens iets over te zeggen, een rustige neutrale opmerking bijvoorbeeld. Maar teveel induiken zal ik ook niet doen. Behoud vooral je plezier.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. En dat we je naast dit topic, wellicht ook nog in andere topics terug zullen zien.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Sonja1994
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2020 15:11

Re: Auto wereld.. omgaan met haat en afgunst

Memories schreef: 20 jan 2020 16:21 Warm welkom Sonja op dit mooie forum. :)
Het is natuurlijk niet leuk dat mensen gaan opscheppen, doen alsof ze alles beter en duurder hebben. Maar hoe cliché het ook klinkt, dat komt vaker voor. Het is regelmatig ook een beetje dat wereldje. Wat macho gedrag allemaal. Dat is natuurlijk eventjes leuk maar ik kan mij voorstellen dat je er ook weleens klaar mee bent. En ik kan je er gelijk in geven, het is waarschijnlijk ook wat stoer doen en aandacht willen hebben.

Blijf lekker je passie uitoefenen. Blijf er ook van genieten en op jou manier tegen de dingen aan kijken. De kijk die je erop hebt is mooi en niet verkeerd.
Het zegt namelijk ook iets over jou kijk naar de wereld en mens- zijn.
Je hebt altijd een mogelijkheid er eens iets over te zeggen, een rustige neutrale opmerking bijvoorbeeld. Maar teveel induiken zal ik ook niet doen. Behoud vooral je plezier.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. En dat we je naast dit topic, wellicht ook nog in andere topics terug zullen zien.

Bedankt voor uw reactie! En u heeft gelijk het is ook wel een macho wereld, ik reageer vaak zo iets van: ‘Misschien vind ik jou auto ook wel niet mooi? Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak!!!’

Lekker luchtig, dan geven ze je vaak wel gelijk haha. En dan zijn ze vervolgens stil, of ze gaan door met opscheppen, maar dan negeer ik het gewoon, anders blijf je aan de gang. Maar het blijft wel lastig.

Terug naar “Overige problemen en vragen”