Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Even een tijdje weggeweest

Ben even een tijdje weggeweest van dit forum.
Heb momenteel niet echt een specifieke vraag, maar had toch wel weer de behoefte om hier het één en ander te gaan schrijven.

Dit is absoluut trouwens absoluut geen klaagonderwerp, maar gewoon een reële contstatering..
Merk dat ik in veel situaties tussen wal en schip val en ook aansluiting mis.
Ben absoluut niet ontevreden over mijn leven, of zwaar ongelukkig.
Toch zijn er een aantal punten die ik op een rijtje wil zetten.

- Werk;
Vind mijn huidige werkplek erg fijn, maar baal ervan dat ik veel verzuim.
Hier heb ik al veel over geschreven (zelfdiscipline etc).
Soms denk ik weleens dat het (na ruim vier jaar) wellicht eens tijd is voor iets anders.
Toch wil ik mij hier niet op blind staren, ook omdat ik binnenkort wat andere taken krijg en hier zeker open voor sta.

- Relatie;
Heb eigenlijk maar één serieze relatie gehad (al meer dan 15 jaar terug)
Hoewel ik deze als erg prettig (en ook intens) heb ervaren, is het daar altijd bij gebleven
Dating (in vele opzichten) is voor mij een slechte optie gebleken.
Door de vele teleurstellingen, ben ik terughoudender geworden en heb ik me wat teruggetrokken in een soort van comfort-zone.

- Vriendschappen;
Hier heb ik al zeer veel over geschreven.
Ben weliswaar tevreden met mijn sociale netwerk.
Toch vind ik het lastig om bepaalde contacten kwijt te raken.
Besef echter dat het op bepaalde momenten onvermijdelijk is.
Soms groei je uit elkaar, groeit het contact scheef (door verkeerde communicatie etc), lig je elkaar op den duur niet meer (op gevoelsmatig en emotioneel vlak), verschil je teveel qua interesse etc.
Dat zijn helaas situaties dat je de grip kunt verliezen en dat je het risico kunt lopen om in conflict te komen met elkaar.
Helaas is dat soms overmijdelijk, helemaal als je je punt probeert duidelijk te maken en daarin niet begrepen, gehoord oid wordt.

- Muziek maken;
Door mijn ASS (en ook ADD) vind ik het lastig om met anderen samen muziek te maken.
Doe dit daarom veel in mijn eentje (op de laptop etc).
Alhoewel ik dit best fijn vind, mis ik een soort van uitlaatklep hierin (optredens oid) en iemand waarmee ik dit samen kan doen en die ook soms kan corrigeren, verbeteren etc.
Vind het spelen in een band best leuk, maar ook wel lastig.
Ook op sociaal vlak (uitéénlopende behoeften etc).

- Sporten;
Zie eigenlijk een beetje 'muziek maken'
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Even een tijdje weggeweest

Warm welkom terug, Jon. Altijd welkom op het forum in dit topic of andere topics in andere gedeelten, natuurlijk. Tot schrijfs en leuk dat je er weer bent. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

Dank je wel, Memories :knuffel:
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

Voor wie is het eigenlijk herkenbaar?
En dan bedoel ik vooral dat je het gevoel hebt steeds buiten de boot te te vallen en in een vicieuze cirkel te zitten, waarin alles zich in stand blijft houden (langdurig single, werkloos etc).
Tevens heb ik ook het gevoel dat ik erg in een soort van comfortzone zit.
Soms kan dit overslaan naar eenzaamheid.
En hierin kan ik me erg machteloos voelen.

Wil in juni een soort van singlereis gaan doen.
Zie dit niet echt als dating, maar ben in ieder geval dan uit die comfortzone.
Tevens heb ik nog plannen om naar Thailand, Vietnam etc te gaan (voor 3 maanden) en wellicht ga ik daar ook nog werken (op WWOOF-farms etc).
Dit zou ik in oktober willen gaan doen.
Zelf vermoed ik echter dat dit nog wat te vroeg komt, vooral ivm financiën.
Dat wordt dus wellicht ergens in 2019.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Even een tijdje weggeweest

Jon schreef: 17 jan 2018 09:37 Tevens heb ik ook het gevoel dat ik erg in een soort van comfortzone zit.
Soms kan dit overslaan naar eenzaamheid. En hierin kan ik me erg machteloos voelen.
Er is niets mis met een comfortzone, iedereen houdt een bepaalde comfortzone aan, maar als dat tot een gevoel van eenzaamheid leidt is het nodig de bakens te verzetten. Misschien is het handig om jezelf de vraag te stellen wat je zou willen, maar waarom je desondanks in je comfortzone blijft. Op andere vlakken is het je namelijk wel gelukt om met de buitenwereld te communiceren en je wensen te verduidelijken. Je maakt muziek, hebt ook opgetreden met je band. Niet iedereen zal op een podium willen staan en daar heel wat schroom en onzekerheid voor moeten overwinnen. Waarom is muziek maken je wel gelukt?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

volhoudertje schreef: 17 jan 2018 11:51
Jon schreef: 17 jan 2018 09:37 Tevens heb ik ook het gevoel dat ik erg in een soort van comfortzone zit.
Soms kan dit overslaan naar eenzaamheid. En hierin kan ik me erg machteloos voelen.
Er is niets mis met een comfortzone, iedereen houdt een bepaalde comfortzone aan, maar als dat tot een gevoel van eenzaamheid leidt is het nodig de bakens te verzetten. Misschien is het handig om jezelf de vraag te stellen wat je zou willen, maar waarom je desondanks in je comfortzone blijft. Op andere vlakken is het je namelijk wel gelukt om met de buitenwereld te communiceren en je wensen te verduidelijken. Je maakt muziek, hebt ook opgetreden met je band. Niet iedereen zal op een podium willen staan en daar heel wat schroom en onzekerheid voor moeten overwinnen. Waarom is muziek maken je wel gelukt?
Soms kan een comfortzone heerlijk zijn, maar soms kan het zich ook 'tegen je keren'.
Het is dan inderdaad nuttig om de bakens te gaan verzetten.
Ook is het inderdaad goed om mezelf de vraag te stellen wat ik zou willen.
In september ben ik gestopt met de band en nu maak ik in mijn eentje muziek.
Dat kan ook leuk zijn, maar op den duur ben je weer erg op jezelf teruggeworpen en kun je niet worden gestimuleerd, gecorrigeerd etc.
Heb weliswaar zoekadvertenties weer geplaatst, maar daarop weinig respons ontvangen.
Wellicht ontbreekt het in die advertenties aan een duidelijke kern oid, alhoewel ik alles wel zo duidelijk mogelijk heb proberen te omschrijven.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

Wil wat werk betreft er het volgende aan toevoegen.
Al eerder schreef ik dat mijn verzuim hoog ligt en momenteel ben ik trouwens ook herstellende van griep.
Toch heb ik vaak het gevoel dat ik mij er te gemakkelijk van af maak en er te vaak en te gemakkelijk mee weg kom.
Vraag mij vaak wat nou de onderliggende oorzaak is.
Motivatieproblemen?
En/of gebrek aan (zelf)discipline?
Vind het ook wel jammer en onnodig eigenlijk.
Ook omdat ik dit een leuke werkplek vind.
Op deze manier geef ik toch een verkeerde beeld van mezelf ('zwak, ziek en misselijk').
Dat vind ik toch wel zorgelijk.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

Wil nog wel duidelijk maken dat ik meestal wel echt degelijk ziek ben.
Momenteel heb ik echt een behoorlijke griep te pakken (die al langer dan een week aanhoud).
Afgezien van deze huidige situatie, heb ik er in het verleden wel wat te makkelijk aan toegegeven.
Vind het wel moeilijk om dit allemaal te schrijven over mezelf; wil hier echter eerlijk over proberen te zijn.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

En ja; de schaamte is hierin best groot bij mij.
Vandaar dat ik al wat verschillende berichten heb gepost hierover.
Vind het gewoon erg jammer en onnodig.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Even een tijdje weggeweest

Wil wat werk betreft er het volgende aan toevoegen.
Al eerder schreef ik dat mijn verzuim hoog ligt en momenteel ben ik trouwens ook herstellende van griep.
Toch heb ik vaak het gevoel dat ik mij er te gemakkelijk van af maak en er te vaak en te gemakkelijk mee weg kom.
Vraag mij vaak wat nou de onderliggende oorzaak is.
Motivatieproblemen?
En/of gebrek aan (zelf)discipline?
Vind het ook wel jammer en onnodig eigenlijk.
Ook omdat ik dit een leuke werkplek vind.
Op deze manier geef ik toch een verkeerde beeld van mezelf ('zwak, ziek en misselijk').
Dat vind ik toch wel zorgelijk.
De achterliggende vraag is in dit geval, wáár heb je dan last van als je besluit niet naar je werkplek te gaan? Daarin ben je erg tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat het misschien tijd gaat worden om de bakens te verzetten, aan de andere kant vind je dit een fijne en leuke werkplek. (Waarbij je wél het idee hebt dat je veel te gemakkelijk weg komt met je verzuim). Zijn er mensen die je daarbij helpen? Heb je een soort van coach? Want als je daarin regelmaat wilt en toezicht, zou je ook zelf eens op zoek kunnen gaan naar iemand die je daarin zou kunnen ondersteunen. En met je in gesprek kan gaan over de oorzaken. Als je nu héél eerlijk bent naar jezelf, waar ligt het dan het meest aan? (Naar ons hoef je niet eerlijk te zijn, voor mijn part blijf je in het cirkeltje ronddwalen, ik leg je natuurlijk niet op te veranderen. En daar komt nog bij dat voor mensen met autisme oa veranderingen lastig zijn, maar je kunt er natuurlijk tóch voor kiezen om eens op te staan en te zeggen: JON, JONGEN WAAR WIL IK NAARTOE en WAT HEB IK ERVOOR NODIG, ten aanzien van ondersteuning enz.)
Cirkels zijn leuke vormen, maar ronddwalen kan ook verkeerd uitpakken.
Als je last hebt van spanningen en stress, pak het aan. Als je last hebt van faalangst, grijp de kans het aan te pakken. Als je moeite hebt met bepaalde dingen door wat je hebt, dat kan, maar communiceer met anderen, hoe moeilijk het ook is, desnoods schriftelijk, zodat ze kunnen kijken met jou, wat er aan te doen is of wat het lichter kan maken.

Maar als je er dan begeleiding en hulp bij krijgt, dan moet je er natuurlijk ook van jou kant wel de wil zijn. Want ondersteuining en begeleiding kan van alles willen, ze kunnen van alles voor je doen, aansporen, endergerlijke, maar ze kunnen niet eeuwig iets als het maar van één kant komt.
Wil nog wel duidelijk maken dat ik meestal wel echt degelijk ziek ben.
Momenteel heb ik echt een behoorlijke griep te pakken (die al langer dan een week aanhoud).
Afgezien van deze huidige situatie, heb ik er in het verleden wel wat te makkelijk aan toegegeven.
Vind het wel moeilijk om dit allemaal te schrijven over mezelf; wil hier echter eerlijk over proberen te zijn.
Ik geloof je. Het gaat rond. Het probleem is alleen dat de kans bestaat dat op een gegeven moment het zo kan zijn dat anderen je niet meer gaan geloven. Omdat je al zo van het verzuim bent.
En ja; de schaamte is hierin best groot bij mij.
Hoeft niet. Het positieve is: Het gevoel van schaamte kan je doorbreken.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

hoi Memories,


Bedankt voor je zeer nuttige reactie.

Werk zelf met behulp van een PGB en heb ook een maatschappelijk werker.
Hij vind het wel enigszins meevallen met mijn verzuim.
Zelf heb ik daar toch een iets ander gevoel bij.
Wil de komende tijd toch echter weer gaan proberen om dit te gaan minderen.
Wat betreft koud en nat weer duurt het nog even, maar hopelijk ga ik mijn ritme toch (weer) vinden hierin.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Even een tijdje weggeweest

Jon schreef: 18 jan 2018 12:39 hoi Memories,


Bedankt voor je zeer nuttige reactie.

Werk zelf met behulp van een PGB en heb ook een maatschappelijk werker.
Hij vind het wel enigszins meevallen met mijn verzuim.
Zelf heb ik daar toch een iets ander gevoel bij.
Wil de komende tijd toch echter weer gaan proberen om dit te gaan minderen.
Wat betreft koud en nat weer duurt het nog even, maar hopelijk ga ik mijn ritme toch (weer) vinden hierin.
Oke- wat vind jij dan niet meevallen? Hoeveel verzuim je precies?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Even een tijdje weggeweest

Heeft het ook met de tijd van het jaar te maken.
Gemiddeld maandelijks wel een aantal dagen.
Weet even niet exact hoeveel, maar dat ik mij er lullig bij voel weet ik wel :oops:

Terug naar “Overige problemen en vragen”