Gebruikersavatar
Maliva
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2017 11:13

Dom

Hoi iedereen,

Ik wist niet goed in welke categorie mijn probleem thuis hoort dus plaats ik het even hier. Ik vind het vrij moeilijk om uit te leggen wat mijn probleem juist is. Ik ben altijd een vrij onzeker persoon geweest in verschillende situaties en omtrent verschillende aspecten van mezelf. Ondertussen heb ik onderhalf jaar een relatie. Nu, ik heb mezelf nooit echt gigantisch slim gevonden maar ergens weet ik wel dat ik niet 'dom' ben. Ik studeer aan de unief en vind zelf dom een heel verschrikkelijk woord aangezien ik van mening ben dat iedereen slim is op zijn eigen manier. Maar toch heb ik de indruk dat ik soms echt een dom persoon ben. Ik vermeld dat ik een relatie ben omdat het daar vooral naar boven komt. Niet noodzakelijk tegenover mijn vriend maar wel tegenover zijn gezin. Tijdens familiefeesten spelen ze steeds gezelschapsspelletjes. Hier ben ik dus echt als de dood voor en tot nu toe heb ik zoiets steeds kunnen ontwijken. Nu de link in mijn verhaal is dat ik dergelijke zaken niet mee wil doen omdat ik bang heb dat ik dom ga overkomen (trivial pursuit bijvoorbeeld). Het klinkt echt vrij belachelijk vind ik zelf maar het is voor mij echt een probleem. Zondag is er terug een familiefeest en ik loop al een week slecht gehumeurd rond. Ook tegenover mijn vriend. Het gaat zo ver dat ik al excuusjes aan het verzinnen ben zodat ik niet zou moeten gaan. Misschien klinkt dit niet zo erg maar ik heb echt het gevoel dat ik hierdoor ook geen goede vriendin ben. Hier bovenop is mijn gevoel vanbinnen echt verschrikkelijk. Eénmaal ben ik niet kunnen ontkomen aan een feest en waren mijn handen letterlijk aan het bibberen van de stress. Wat uiteraard dan nog eens opgemerkt is waardoor mijn stress net nog erger wordt. Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel wat je ertegen kunt doen? Ik heb al gedacht om mezelf ziek te maken, te liegen tegen mijn vriend, het eventueel gewoon op te biechte