Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2015 12:04

Prijs psychiater

Naar aanleiding van een depressie en angststoornis ben ik terecht gekomen bij een psychiater die weliswaar niet-geaccrediteerd is. De psychiater had mij bij het eerste telefonisch contact al meegedeeld dat de prijs per consultatie 80 euro bedraagt. Nu ben ik reeds drie keer op consultatie geweest, telkens 20 minuten waarbij zij mij wat vragen stelt en polst naar eventuele bijwerkingen van de medicatie.

Ze heeft mij gezegd dat de echte 'therapie' pas begint als ik mij wat beter voel maar ik had toch iets meer verwacht van deze drie sessies. 20 minuten aan telkens 80 euro vind ik er toch wat over!

Is dit nu een normale gang van zaken of liggen mijn verwachtingen te hoog?

Ik overweeg een andere psychiater te zoeken maar die lange wachttijden houden mij tegen. Ik zou graag zo snel mogelijk geholpen worden.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Prijs psychiater

Groot gelijk dat je je bekocht voelt!

Als deze mevrouw niet geaccrediteerd is, heeft ze denk ik ook haar tarieven zelf verzonnen en valt er dus te onderhandelen.
Volgens mij kost een psychotherapeut zoiets als 75 euro per uur en die heeft een vergelijkbaar lange opleiding achter de rug.

...en niet iedereen met een angststoornis kan goed onderhandelen en de wachtlijsten zijn ook reëel (informeer vooral naar de details! ) - maar dat iemand hier financieel misbruik van maakt - bah, nee!
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Prijs psychiater

80 euro voor 20 minuten? Dat is echt veel te veel. De normale prijzen zitten tussen de 70 en 110 euro voor een uur ongeveer.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Overige problemen en vragen”