patrickv

Psychologie achter verkoop praatjes

Hallo Lezers,

Ik heb maanden geleden een verkoopster langs gehad die mij wat wilde verkopen.
Het probleem is dat ik een contract ben aangegaan op basis van wat ze zei, dit klonk zo goed dat ik het tekende. Deze deal was alleen die dag geldig, er zat dus druk achter.

Kort samengevat hoe de verkoop ging:

Verkoopster vroeg hoeveel klikken ik per maand genereer voor een website (je kan via Google adwords betaalde bezoekers naar je website leiden, zodat je meer bezoekers genereert). Mijn antwoord was dat ik dat niet wist maar dat we middelen op 250 kliks per dag.
Ik zag haar denken, immers haar aanbod was 250 kliks per maand. Ze zei:"hoe zou je het vinden om 250 kliks per dag te krijgen?"
Dit zag ik geheel zitten, we beaamde dat ik goedkoper uit zou zijn per maand.

Zij liet mij een contract tekenen en een overview van de prestaties die geleverd zou worden. Zij was zo druk met cirkeltjes tekenen en praten dat ik de 250 wel zag staan, echter dat er per maand stond ipv per dag was mij helemaal ontgaan.

Later kwam ik erachter dat ze verkeerde informatie heeft gegeven.

Ik ben benieuwd hoe dit psychologisch kan worden uitgelegd :-)

Alvast bedankt voor de reacties!!

Patrick

momo

Re: Psychologie achter verkoop praatjes

Dat is misleiding, afleiding van de zaak en feiten door overdadig gepraat en bedrog.

Volgens mij is er altijd een 30 dagen bedenktijd clausule aan elk contract. Iets wat de dag zelf van kracht gaat en je niet onderuit gaat is van rechtswege al ongeldig of fraude.

Ga naar de klachtendienst van het bedrijf en als dat niet helpt de ombudsman of testaankoop (afhankelijk welk land je woont)

Een leugen of achterhouden van belangrijke informatie heeft weinig met psychologie te maken
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Psycholoog Dea

Re: Psychologie achter verkoop praatjes

Klopt, dit is gewoon zwendel. Dien een klacht in en probeer het contract ongeldig te laten verklaren.

Sowieso zou ik altijd, zeker als iemand druk zet op tekenen voor het te laat is, zeggen dat je er even rustig over na wilt denken. Als dat niet mogelijk is, zou ik er ook niet mee in zee gaan.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Overige problemen en vragen”