Gwenlynn

Ingewikkelde situatie? Hulp nodig?

Oké, hoe begin ik hier aan...

Wanneer ik een klein meisje was, had ik een heel hechte band met een jongen die bij ons thuis woonde omv problemen in zijn thuissituatie. Onze band was intens, we waren 'verliefd' en waren dan ook twee handen op 1 buik. Door een of ander conflict is hij plots verdwenen uit mijn leven, ik heb hem sindsdien niet meer gezien. We hadden wel nog een beetje contact via de telefoon of we schreven een brief naar elkaar. Ik had hier enorm veel verdriet over, en ik heb het gevoel dat ik het nooit volledig heb kunnen loslaten, hoe hard ik ook probeer.

Nu, in onze tienerjaren hadden we terug een beetje contact en hebben we het min of meer uitgepraat waarom hij in die tijd was weggelopen, de reden waardoor we elkaar nooit meer konden zien. Nu, onze emoties zijn heel heftig tegenover elkaar, en toen hebben we besloten om gewoon elkaar los te laten, want er was meer ruzie dan deftige praat en verwijten naar elkaar gooien is geen goed idee.

Het vreemde aan heel de situatie is dat we blijkbaar over elkaar dromen, nachtmerries soms, nu 15jaar later droom ik nog steeds bijna elke nacht over hem. En omdat hij me een paar jaar geleden vertelde dat hij ook over mij droomt... Ik weet het allemaal niet meer! Ik ben gelukkig, heb een prachtige relatie (mijn huidige vriend weet over heel deze situatie, hij wou me zelf helpen om terug af te spreken met die persoon om zo alles proberen los te laten, wat uiteindelijk niet is gebeurd). Maar hoe laat ik dit allemaal los? Ik wil hem zo graag vergeten, het is nu al meer dan 10 jaar geleden... Ik wil niet meer dromen en me niet meer schuldig hoeven te voelen dat ik droom over hem, dit vind ik niet eerlijk tegenover men huidige vriend.
Maar ik wil ook niet terug zijn leven overhoop halen door terug contact op te nemen. Of moet ik toch terug voorzichtig polsen? Een tweetal jaar geleden heeft hij me wel proberen toevoegen als vriend op facebook en toen was ik heel vijandig tegenover hem, vlug nog even gezegd dat we geen contact meer hebben met elkaar en verzoek verwijderd.

Iemand die me wat raad kan geven over deze situatie? Het klinkt misschien allemaal onbenullig, maar ik zit hier nu al zooooo lang mee. Moet ik professionele hulp zoeken denk je?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie.

Terug naar “Overige problemen en vragen”