Het is nu 24 mei 2013 00:28

Text size
Inloggen

Financieel ten onder !!!

Plaats in dit deel van het forum alleen die vragen die volgens jou niet goed passen onder één van de andere kopjes.

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 13 nov 2011 12:14

Bij deze nog maar eens een topic van mij. Diegene die m'n andere topics gelezen hebben weten ongeveer in welke situatie ik zit. Ik ga er nu ook financieel compleet onder door. Ik zal met een beetje geluk nog 1 maand huur kunnen betalen. Daarna is het definitief gedaan. Kan m'n huur niet meer betalen, m'n autolening, elektriciteit, water, gas, verzekeringen, laat staan dat ik dan nog maar iets gegeten of gedronken heb. Mij kan het in ieder geval niets meer schelen. Ik ben van plan om de domicilie van mijn zoontje te laten overplaatsen naar mijn ex. En ik ga ervoor zorgen dat mijn ex volmacht heeft over alle rekeningen van mijn zoontje die ik momenteel nog onder mijn hoede heb. Ik wil niet dat mijn zoontje van 4 ook maar iets van schulden van me erft, dus ook daar zal ik iets moeten op vinden. Wat er daarna zal volgen = geen idee. Uit m'n appartement gezet worden, deurwaarders, auto verkopen, geen co-ouderschap meer,... Kortom het einde is nabij, ik ben het moe! Kan zelfs niet meer naar psychiater en psychologe gaan want dat kan ik niet betalen. Medicatie net 't zelfde. Ik kan niet meer, het is me beu!!
Insomnia

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 13 nov 2011 13:28

Hoi Insomnia,

Wat fijn dat je er nog bent. Je vorige topic klonk immers niet al te vrolijk. ;)

Ik weet niet exact hoe het zit met je schulden, maar wat dacht je er van om aan de bel te trekken bij de schuldhulpverlening? In België moet je daarvoor bij de sociale dienst zijn. Daar kunnen ze je helpen met het op orde brengen van je financieen, en kunnen ze met je mee naar de rechter om ervoor zorgen dat de deurwaarders op een afstandje blijven door het treffen van eventuele betalingsregelingen. Ook bestaat er zoiets als een voedselbank waar je naartoe zou kunnen gaan voor eten en drinken.

Geldzorgen zijn behoorlijk slopend en werken mentaal verschrikkelijk door op je psyche door een hoop gepieker. Probeer het piekeren om te zetten in constructieve gedachten. Hoe kun je het beter maken? Wat kun je er aan doen om dit op te lossen? En als je dit niet weet; wie weet het dan wel? Zoek hulp bij instanties die je erbij kunnen helpen. Ik begrijp dat het je moe maakt en dat je het beu bent, daarom is het tijd dat je mensen inschakelt zodat je deze strijd niet meer alleen hoeft te voeren. Dat betekent wel dat je keuzes zult moeten maken, zoals misschien: goedkoper gaan wonen, auto weg, en zo zuinig mogelijk moet gaan leven. Ik wens je veel sterkte de komende periode!
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 13 nov 2011 20:22

'k Ben naar al die instanties al geweest, maar ze kunnen me niet helpen omdat ik te veel verdien! :evil:

950€ ziekte-uitkering / maand

570€ huur / maand
130€ autolening / maand
80€ verzekeringen / maand
45€ voor 1x psychiater / maand
40€ voor 1x psycholoog / maand
+/- 40€ medicatie / maand
eten, drinken / maand
diesel / maand
zoontje onderhouden (kleren,school,...)
...

I'm sick of it and i'm so tired!!!! 006
Insomnia

Ongelezen berichtdoor GeenPijn » 13 nov 2011 20:27

kinderbijslag?
huursubsiedie?
voedselbank?
Auto verkopen?
Teeven : "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico"
GeenPijn

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 13 nov 2011 20:54

Insomnia schreef:950€ ziekte-uitkering / maand

570€ huur / maand
130€ autolening / maand
80€ verzekeringen / maand
45€ voor 1x psychiater / maand
40€ voor 1x psycholoog / maand

+/- 40€ medicatie / maand
eten, drinken / maand
diesel / maand
zoontje onderhouden (kleren,school,...)

Kun je op de dikgedrukte dingen nog gaan bezuinigen? Door evt. kleiner te gaan wonen, je auto weg te doen (scheelt ook in de diesel), wellicht snoeien in verzekeringen, je psycholoog/psychiater een schop geven en houdoe zeggen en maar eens wat vaker naar de wibra gaan met je zoontje?

Zo niet; terug gaan naar die instanties :)
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor viooltje » 13 nov 2011 21:35

http://www.ocmw.antwerpen.be/intro.htm

http://www.caw.be/

je zul waarschijnlijk sowieso je auto moeten weg doen, en zal al heel wat schelen
aan verzekering en diesel
je kun een maandelijkse abonnemnt voor de lijn nemen, 28euro per maand en je zoontje rijd gratis mee, heb ik ook met mijn twee kinderen

sterkte :knuffel:
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
viooltje

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 14 nov 2011 08:29

kinderbijslag?
huursubsiedie?
voedselbank?
Auto verkopen?

Kinderbijslag krijg ik al, daar wordt de schoolrekening mee betaald. De rest gaat op een spaarboek voor mijn zoon later. Huursubsidie heb ik geen recht op. 'k Ben al naar het OCMW gegaan en ik "verdien" te veel. Voedselbank zou 'k eventueel nog kunnen bekijken. Auto verkopen = geen optie. Als ik mijn zoon naar school moet doen zijn we 1u10 onderweg met openbaar vervoer. En wat als ik naar familie wil gaan (+/- 70km ver van m'n huidige woonplaats). Ook met de bus zeker? 'k Heb dat 1 keer gedaan. 3,5 uur onderweg enkele reis. En gebroken van de bus komen. Dan hoeft 't niet meer voor mij.
Insomnia

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 14 nov 2011 09:11

Als je kunt kiezen tussen eten en drinken of je auto aanhouden, dan verzeker ik je dat je auto wegdoen toch écht wel een optie is. Soms zijn keuzes in het leven niet de keuzes die je graag zou willen dat het was. Toch zul je ze moeten maken. Ik bedoel; je kunt wel koppig doen, maar op die manier veranderd dat niets aan de situatie. Als je de auto weg doet, dan moet je inderdaad wat eerder op staan om je zoon naar school te brengen, en anders neem je een stuk van de route met je fiets, dat is ook best te doen. Kleiner wonen is nog steeds een optie, wellicht dichterbij zijn school? Ook denk ik dat het OCMW uit zn nek kletst met hun 'je verdient teveel', want je verdient helemaal niet teveel. Dus blijf lekker daar aan hun hoofd zeuren, verwacht echter niet dat ze met ander advies komen dan wat er in dit topic staat. Er is niemand die jou een zak geld gaat geven. En je familie (die van 70 km afstand) kan ook gerust zich jouw kant op verplaatsen he? Het is geen éénrichtingsverkeer...
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 19 nov 2011 12:30

Auto wegdoen?? Allemaal goed en wel, maar dan moet ik mijn zoontje van 4 om 5uur doen opstaan. De bus nemen van 5u40 om hem om 7u op school te krijgen en dan zou ik nog moeten op mijn werk (dat ik momenteel niet heb) geraken. (ook met openbaar vervoer). Yeah right. 'k Hoor 't jullie allemaal graag zeggen. 't Hangt me allemaal mijn kl***** uit om hier in deze "maatschappij" rond te dolen. 'k Kan nog 1 maand huur betalen, daarna is het gedaan. Daar ik op invaliditeit kom te staan wordt ik in januari pas op 't einde van de maand betaald. Huur betaald men altijd in het begin van de maand. Vanmiddag mijn venteke naar m'n ex brengen zie. En wat ik dan ga doen ... geen idee. Maar 't zal alleszins niet min zin. 'k Ben het allemaal zo beu als koude pap. Want binnenkort komen de deurwaarder en andere incasso-bureaus, dit en dat,... Dat kan ik allemaal niet meer aan!!! Ik wil hier gewoon weg van deze k*wereld. Vroeg of laat ga je toch, of je nu 15, 31 (in mijn geval) of 80 bent. Gaan doe je toch. En ik wil mijn zoontje niet met schulden opzadelen, dus is het misschien beter zo.
Laatst bijgewerkt door Leeuwtjuh op 19 nov 2011 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Schuttingtaal verwijderd.
Insomnia

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 19 nov 2011 12:55

Tja; als jij dat zo vind en denkt, is er maar weinig wat wij kunnen zeggen he? Dat begrijp je wel... Dan moet je het maar zien op te lossen zoals jij denkt dat goed is. Geen enkel advies hier zal je dan kunnen helpen. Zoals ik al zei; er is niemand die jou een zak met geld kan bieden of zorgen dat het ineens allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Ik was altijd van mening dat scholen rond 8 uur, half 9 begon. Bovendien héb je geen werk, dus daar is geen sprake van. Je kunt immers ook een baan dichtbij vinden en op de fiets gaan. België heeft namelijk ook fietspaden, en wandelen kan ook helpen. Maar goed, het helpt toch niet, dus ik zal me onthouden van ieder advies. Als je alles alleen maar negatief bekijkt, zul je ook geen positieve veranderingen meer zien.
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor Radius » 19 nov 2011 23:23

Je hebt PM. Er zijn andere opties. Het is altijd beter als je contact kan blijven houden met je zoon, ook al is dat niet wekelijks. Het afsnijden van alle banden, daar wordt niemand beter van. Het mondt slechts uit in weer een geval van verloren zoon, die zijn vader nooit gekend heeft. Het is voor elke zoon belangrijk een echte biologische vader te hebben. Je bent een voorbeeld voor hem, maak er het beste van. Als je hem permanent verlaat krijgt hij daar vroeg of laat last van. Geen stiefvader kan jouw plek in dat opzicht innemen. Je weet dat er een betere weg is.
Help ondernemers in de derde wereld met een gratis lening (PayPal geaccepteerd): http://www.kiva.org/invitedby/koen8123/for/468046

Strijd mee tegen onrecht! Teken petities op http://www.avaaz.org/
Radius

Ongelezen berichtdoor viooltje » 19 nov 2011 23:45

jou zoontje is 4, dus nog in de kleuterklas, en kan gemakkelijk nog van school veranderen, dicht bij huis ;)

als ik leest dat jij de voogdy heb, kun je dat, en ook overleggen met je ex

sterkte :knuffel:
viooltje

Ongelezen berichtdoor viooltje » 19 nov 2011 23:51

ook kun je bij de sociale woning inschrijven en je situatie bespreken
al weet ik dat je waarschijnlijk op een lijst gaan staan van 2 jaar wachttijd,
soms gebeurd het echt dat ze uitzonderingen doen, en daar ook je situatie met een angetekende brief schrijven, dat werd me in de tijd gezegt

want je huishuur is vrij hoog vind ik, of de elect en gas is inbegrepen dat weet ik natuurlijk niet
viooltje

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 20 nov 2011 08:36

Sinds begin 2008 ben ik ingeschreven op 4 verschillende plaatsen voor een sociale woning. En overal bedraagt de wachttijd 4 à 5 jaar. Dus dat betekent concreet dat ik vanaf 2013 recht zou hebben op een sociale woning, maar daarmee heb ik er dan nog geen hé. Plus dat ik nog 2 jaar verder moet huren op de privémarkt wat haast niet meer haalbaar is! 006
Insomnia

Ongelezen berichtdoor Memories » 20 nov 2011 18:26

Er staan hier al een aantal erg goede tips in dit topic, waar je zeker iets mee kan en eigenlijk moet doen om hier uit te komen. Dat zijn misschien niet de oplossingen en adviezen waar jij op zat te wachten, maar wel heel belangrijk om echt in overweging te nemen. Vooral omdat je anders, om even in je eigen woorden te spreken, nog meer ten onder zal gaan. Dat is toch wel iets wat je wilt voorkomen, zeker voor je kind, die hier natuurlijk ook niet om heeft gevraagd. Je kind is jong, daarom is het ook belangrijk dat je stappen zet voor een beter toekomst voor jezelf, maar ook vooral voor hem. En dan moet je maar die moeilijke, niet leuke stappen zetten die wel degelijk nodig zijn om iets te bereiken. Anders blijf je met dit alles zitten en word het enkel allemaal erger. Terwijl je toch beter wilt in plaats va slechter.

Dan zijn er dingen die pijnlijk kunnen zijn maar zeker moeten gebeuren. Stappen die je hier al aangedragen zijn. Want ook al kun je pas rond 2013 daar terecht, je kan veel meer doen dan dat je nu doet om het beter voor jezelf en je kind te maken.

Zet je ego een beetje opzij om dingen te bereiken. Wij kunnen alleen adviseren als je dat ook echt wilt. Jij opent hier een topic met een hulpkreet, dit zijn onze adviezen. Die zijn misschien lastig en pijnlijk, maar wel juist.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wie niet kan luisteren, kan ook niet vertellen.

De kracht van geluk is innerlijke vrede.

Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
-Uit het Jodendom.-

Memories

Ongelezen berichtdoor capuchon » 05 dec 2011 23:10

vreemd dat je met ziekte-uitkering maar "950" verdiend in een maand. Vraag eens in de ziekenbond dat je geen recht heb op meer in een maand, omdat je je zoon tenlaste hebt.
capuchon

Ongelezen berichtdoor Insomnia » 11 dec 2011 13:02

Hupla, nu nog eens een brief gekregen van de ziekenkas waarin staat dat ik tegen 5 januari 2200€ moet terugbetalen wegens een dubbele betaling van hen uit in augustus. Ben naar de ziekenkas gegaan en heb daar eens goed mijn woede en frustratie geuit. 'k Zat te schudden en te beven van frustratie. Ze gingen het herberekenen. Heb ook gezegd da'k al met zelfmoordgedachten zit, en 'k echt niet veel meer nodig heb om ermee door te gaan. I,don't care anymore. F*ck it all!!!!! :evil:
Laatst bijgewerkt door momo op 11 dec 2011 13:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: schuttingtaal aangepast
Insomnia

Ongelezen berichtdoor Memories » 15 dec 2011 16:02

Insomnia schreef:Hupla, nu nog eens een brief gekregen van de ziekenkas waarin staat dat ik tegen 5 januari 2200€ moet terugbetalen wegens een dubbele betaling van hen uit in augustus. Ben naar de ziekenkas gegaan en heb daar eens goed mijn woede en frustratie geuit. 'k Zat te schudden en te beven van frustratie. Ze gingen het herberekenen. Heb ook gezegd da'k al met zelfmoordgedachten zit, en 'k echt niet veel meer nodig heb om ermee door te gaan. I,don't care anymore. F*ck it all!!!!! :evil:

Als je het niet voor jezelf doet, vecht dan voor je kind.
Laatst bijgewerkt door Leeuwtjuh op 15 dec 2011 18:07, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: edit
Wie niet kan luisteren, kan ook niet vertellen.

De kracht van geluk is innerlijke vrede.

Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
-Uit het Jodendom.-

Memories

Ongelezen berichtdoor Claudia De Schuyter » 26 apr 2012 19:12

hallo, met Claudia :)
Ik weet niet of je er wat kan aan hebben, maar VOOR ELK PROBLEEM IS ER EEN OPLOSSING
Ik kan wel begrijpen dat je totaal moedeloos bent (uit eigen ervaring) en dat alles zinloos lijkt. Aan de andere kant zit je ook met woede en frustratie, je vraagt je voorzeker af waarom met mij? Het is momenteel bij mij niet veel beter hoor. JE BENT NIET ALLEEN, hou je daaraan vast. Mijn enigste idee was, naast mijn gedachten van 'het hoeft niet meer' dat ik geen egoist mag zijn, WE MOETEN DENKEN AAN ONS KIND. Het is een week geleden dat ik alle centen (50 000 euro) verloren ben door fraude. Wat ik momenteel heb is ziekteuitkering. Maak even met mij de rekening. huishuur 536, verzekering 60, kind 45 voor school, 40 per week voeding, auto 60 per maand, elektriciteit, ...
WAT DOE IK? Alternatieven zoeken, auto aan de kant, kringloopwinkel, voeding is wit product, instanties de oren van de kop zagen, omniostatuut voor ziektekosten volledig terug te krijgen, OCMW platlopen, als je zelf niet gaat handelen zal er niks gebeuren! Er moet toch iets of iemand zijn die je enige hoop kan geven.
HANG ON HANG ON HANG ON HANG ON....
Claudia De Schuyter

Ongelezen berichtdoor Claudia De Schuyter » 26 apr 2012 19:20

Ben hier even terug
Denk juist eraan, als je nu al schulden hebt kan je via ocmw budgetbegeleiding doen, is het al ver gesteld dan kan je een schuldbemiddeling aangaan met een pro deo advocaat (ook via ocmw) die een schadedossier aangaat van de reeds gemaakte schulden en dan een afbetalingsplan regelt naargelang je inkomen. Wekelijks krijg je dan een geldbedrag om voeding te kopen. Met die mensen is alles bespreekbaar. LAAT JE BIJSTAAN WEES NIET KOPPIG JE HOEFT ER NIET ALLEEN VOOR TE STAAN
Claudia De Schuyter

Keer terug naar Overige problemen en vragen