Gebruikersavatar
Sammie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 11:52

Sammie's eetprobleem.

Het is misschien wel een lang verhaal geworden maar wilde dit toch graag delen met jullie
Zo hebben jullie een beetje een idee hoe het probleem bij mij is ontstaan en mij achtervolgt.

Als kind heb ik vaak erge honger moeten lijden, gewoon omdat er geen eten in huis was.
De reden daarvan laat ik even achterwege omdat het een heel complex verhaal is.
Toen ik op 10 jarige leeftijd uit huis geplaatst werd veranderde alles
Ik kreeg de voor de meeste mensen normale 3 maaltijden per dag plus mocht ik limonade snoepjes chips en noem maar op.
Dit was voor mij zo nieuw, dat ik misschien de controle een beetje verloor, maar zeker weet ik dat eigenlijk niet.
Mijn lichaam was dit alles niet gewend en ik begon te groeien.
Op de middelbare school kwam ik tot besef dat ik wel erg flink was vergeleken met klas-leeftijdgenootjes en begon mij te schamen.
Ik kon alleen niet meer zo goed van al het lekkers afblijven en ben gaan laxeren.
Laxeren tezamen met periodes van weinig eten brachten mij niet wat ik ervan verwacht had en ging als 16 jarige naar een diëtiste.
Ik viel goed af maar ging toch in de nachten wel eens naar beneden om te snoepen en of eten.
Toch met overdag een gezond eetpatroon en geregeld laxeren had ik het gewicht een poosje redelijk onder controle.
Mijn eerste zwangerschap was een ramp, ben negen maanden misselijk geweest, viel in begin 7 kilo af maar kwam er vervolgens 20 aan.
Dieet afvallen volgende zwangerschap, aankomen dieet afvallen.
Op mijn dertigste eerste depressieve periode en kom behoorlijk aan… weer afvallen … weer aankomen…
Buiten laxeren ga ik dan ook braken…. En dit alles bleef gaande tot anderhalf jaar terug.
Ik kwam toen bij een psychologe en kreeg voor het eerst in mijn leven medicatie.
Las op de bijsluiter de kans op meer eetlust en dacht nee ik ben nu 100 kilo dit mag echt niet meer gaan worden.
Ik heb toen een knop omgezet en heel gezond gaan eten niet te snoepen en minder koffie gaan drinken..
Minder koffie omdat ik bij ieder kopje koffie altijd iets at.
Wanneer ik naar een feestje ging en in het weekend mocht ik van mezelf kiezen uit iets lekkers.
Ik ben zo eerst 10 kilo afgevallen en toen durfde ik ook te gaan sporten.
Dit doe ik tot op de dag van vandaag nog drie keer in de week.
Ben in totaal bijna 30 kilo afgevallen.
Het intensief sporten vind ik heel fijn, en draagt bij om op gewicht te blijven.
Merk wel dat ik tijdens gelegenheden niet veel kan eten maar al snel toch teveel eet.
Omdat ik dan een vol gevoel krijg en daar kan ik nog steeds niet goed tegen ben ik nog wel eens geneigd te laxeren.
Daar wil ik nog vanaf.

Groeten Sammie
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Sammie's eetprobleem.

Sammie schreef:Het intensief sporten vind ik heel fijn, en draagt bij om op gewicht te blijven.
Merk wel dat ik tijdens gelegenheden niet veel kan eten maar al snel toch teveel eet.
Omdat ik dan een vol gevoel krijg en daar kan ik nog steeds niet goed tegen ben ik nog wel eens geneigd te laxeren. Daar wil ik nog vanaf.
Ik kan me voorstellen dat je graag van dat laxeren af wilt. Want op het laxeren na ben je eigenlijk al een flink eind op de goede weg. Gezond eten en sporten kunnen geen kwaad. Ik kan uit je tekst niet opmaken of je nog steeds gesprekken hebt bij dezelfde psychologe, maar het lijkt me dat er een paar aandachtspunten zijn waar je nog met haar aan kunt werken, zodat je de neiging om te laxeren ook onder controle kunt krijgen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sammie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2016 11:52

Re: Sammie's eetprobleem.

Dank voor je reactie volhoudertje.
Ik kom nog wekelijks bij de psychologe maar ben nog niet aan dit punt toegekomen om te bespreken.
Er is gewoon zo heel veel om te bespreken en werk ook op andere fronten aan mezelf.
En dan is 1 uurtje praten in de week erg kort.
Maar dat ik het bespreekbaar moet maken is zeker. [zucht]

Terug naar “Eetproblemen”