Gebruikersavatar
Protector88
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 dec 2014 16:00

Berichtje voor de mensen hier

Beste mensen in dit gedeelte van het forum,

Ik wilde hier een berichtje plaatsen wat uit de grond van mijn hart komt. Dit is voor mensen die overgewicht hebben en mensen die ondergewicht hebben, mensen die zichzelf lelijk vinden of problemen hebben met hun lichaam in een andere manier.

Op TV, in films en andere media zie je de mooiste mannen en vrouwen. Ze worden uit duizenden vrouwen en mannen gekozen op uiterlijk en acteertalent (soms is acteertalent niet eens nodig tegenwoordig). Er valt niet aan die mensen te tippen op uiterlijk gebied. Vaak sporten die mensen de hele dag, hebben van nature een mooi lichaam of hebben gewoon totaal geen aanleg.

De modellenwereld is om te kotsen. Dat is letterlijk een ironische manier om ernaar te kijken. Vrouwen die perfect moeten zijn, een bepaalde lengte moeten hebben, een bepaalde breedte van hun middel en heupen, het is monsterlijk. Ik denk dat van de 1000 mensen er een paar overblijven waar ze wat mee doen, zo kieskeurig zijn ze. Maar wij worden als mensen wel constant geconfronteerd met dat beeld. Net of de hele wereld zo mooi is. Het wordt letterlijk door ons strot geboord.

Ik kan erg opgewonden raken van vrouwen met ernstig overgewicht. Ik vind het mooi als het beweegt en het lijkt me heerlijk erin te verdrinken. Lekker knuffelen. Aan de andere kant vind ik enorm slanke vrouwen ook erg mooi. Het maakt mij in principe niet zoveel uit. Uiteindelijk als je de mooiste vrouw of man in de wereld hebt en ze behandelen je als een stuk vuil, wat schiet je er dan mee op buiten die 20 minuten per dag dat je intiem bent (als je geluk hebt)? Aan het eind zijn we allemaal verrimpelde oude mensen.

Het maakt niet uit of je er anders uitziet, er is altijd wel iemand die je mooi vindt of op je karakter valt. Misschien dat zogenaamde aantrekkelijkere mensen eerder een partner vinden maar ze trekken ook de verkeerde types aan. Hoeveel knappe vrouwe en mannen ik wel niet gekend heb die aangaven dat ze geen betrouwbare partner konden vinden maar alleen maar voor de seks dienden.

Stel je voor, je bent zo mooi als zo'n model op TV. Ik denk dat weinig die serieus nemen. Ze krijgen wel aandacht maar een serieus gesprek is meestal ver te zoeken voor die mensen. Mijn broer is kwaliteit twilight model maar je wil niet weten wat hij meegemaakt heeft voordat hij een goede vriend vond. Hij was maar goed voor 1 ding en dat lijkt me persoonlijk ook verschrikkelijk. Liefde is meer dan alleen seks, een klein deel van een relatie wordt maar besteed aan seks.

Het maakt niet uit hoe knap je bent of hoe slank of wat voor overgewicht je ook hebt, perfectie bestaat gewoon niet. Het heeft geen zin om je er druk over te maken want uiteindelijk is er wel weer iets anders wat niet goed is. Het is bij mensen vaak nooit goed genoeg, dat komt ook door alle media en schoonheid die door onze strotten geboord wordt.

Ik herinner me een hele tijd geleden een gesprek te hebben gezien met een plastische chirurg die aangaf dat hij nog nooit de perfect vrouw of man binnen had gehad in zijn hele leven. Hij kan op iedere man of vrouw wel wat aanmerken of verbeteren. Dat is het vreemde van schoonheid. Vaak is schoonheid ongezond of onnatuurlijk. Denk je dat zo'n enorm dun middeltje gezond is? Veel plezier heeft een vrouw er niet van als ze zwanger worden en een keizersnede moeten nemen omdat ze te dunne heupen hebben of dat de baarmoeder gaat kleven aan andere organen. Het is gewoon niet natuurlijk om zo slank te zijn. Net als dat ernstig overgewicht ook enorm schadelijk is voor je gezondheid. Normaal een beetje overgewicht kan totaal geen kwaad. Zelfs tot 20kg te zwaar niet. Er is alleen een hele industrie omheen ontwikkelt waar veel geld aan verdient wordt dus mensen die ook maar 5kg teveel wegen krijgen het al te horen. Als ze een middel zouden vinden waardoor iedereen het perfecte formaat zou hebben en zou kunnen eten wat ze willen dan zou de economie instorten omdat er zoveel geld ineens verdwijnt. Het is triest maar toch werkt het zo.

Ik ben 50kg afgevallen, enorm gepest geweest om mijn overgewicht. Lichte anorexia kenmerken gehad omdat ik gewoon op een gegeven moment niet meer durfde te eten. Toch viel ik maar niet af. Waarom, omdat aanleg enorm in mijn familie zit. Ik heb nooit echt teveel gegeten vindt ik zelf, toch geloofd niemand dat. Uiteindelijk een maagverkleining ondergaan om toch af te vallen en zelfs daarmee ging het erg sloom en zelfs nu, na al dat afvallen krijg ik nog wel eens commentaar van mensen dat ik meer moet afvallen of dat ik het net zo goed niet had kunnen doen want dat ik nog steeds fors ben. Mensen kunnen zo gemeen zijn. Ik zal inderdaad nooit echt slank worden, dat zit niet in mijn bouw. Volgens mijn hulp na de operatie zit ik op een gezond gewicht. Ik loop geen risico meer voor problemen met iets. Toch ben ik erg teleurgesteld. Ik dacht veel slanker te gaan worden en had een heel beeld voor me. Zo werkt het niet. Ik zal alleen nog slanker worden als ik mezelf kapot ga sporten, en dan word mijn gewicht weer te laag.

Ik heb moeten leren accepteren hoe ik ben en dat is enorm moeilijk. Er zal best wel een vrouw zijn die mij acceptabel vindt, zo niet, dan maar niet. Ik ben nou eenmaal zo. Ik ben een beer van een kerel. Dat is deel van mijn identiteit. Een lieve grote reus en ik ben daar toch in mijn onderbewustzijn best trots op.

Als ik berichten zie dat mensen zichzelf lelijk of te dik vinden dan doet dat mij ontzettend veel pijn. Echt hartverscheurend. Er is voor iedereen wel iemand. Het vinden daarvan is voor iedereen best moeilijk. Voor de ene wat moeilijker dan de ander maar uiteindelijk is alles mogelijk.

Ik hoop dat iemand hier toch wat troost uit kan halen. Het is goed bedoelt uit de grond van mijn hart.

Beauty is in the eye of the beholder...
Sta altijd open voor een goed gesprek. Ik discrimineer niet.

Terug naar “Eetproblemen”