Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Vreetbuien

Gebruikersnaam12 schreef:Bewegen is toch wel essentieel in combinatie met afvallen. Wanneer je veel (hard)loopt en fietst - dus twee tot drie keer in de week, minimaal een uur - en gezond eet, dan zul je snel resultaat zien.
Ik snap dat het verleidelijk is: snel veel afvallen, maar erg best voor je lijf is het niet.
Elke dag een uur fietsen is tot daar aan toe - maar regelmatig een uur hardlopen is wel heel erg veel. Dat vraagt om sporttechnische opbouw, een professionele coach en uiterst gericht voedingsadvies.
Gebruikersnaam12

Re: Vreetbuien

Janneke schreef:
Gebruikersnaam12 schreef:Bewegen is toch wel essentieel in combinatie met afvallen. Wanneer je veel (hard)loopt en fietst - dus twee tot drie keer in de week, minimaal een uur - en gezond eet, dan zul je snel resultaat zien.
Ik snap dat het verleidelijk is: snel veel afvallen, maar erg best voor je lijf is het niet.
Elke dag een uur fietsen is tot daar aan toe - maar regelmatig een uur hardlopen is wel heel erg veel. Dat vraagt om sporttechnische opbouw, een professionele coach en uiterst gericht voedingsadvies.
De eerste kilo's zullen sowieso vrij snel gaan, dit omdat je met regelmatig sporten veel vocht verliest. En of het erg goed is voor je lijf? Ik viel elke week een kilo af, soms iets meer, soms iets minder. Heb nooit echt problemen ondervonden, vond het wel fijn eigenlijk.

Daarom zette ik hard ook tussen haakjes. Het is inderdaad een kwestie van opbouwen en daarnaast houd je minuut hardlopen met overgewicht ook niet heel lang vol. Dat had ik inderdaad beter moeten uitleggen. Wat ik wel weet is dat een professionele coach je ook gewoon met interval laat beginnen als het om hardlopen gaat, dat is prima voor je lijf.

Terug naar “Eetproblemen”