erikhoutepen

Ik ben... een groet van een nieuweling (Erikhoutepen)

Hallo,

vandaag vond ik dus via lange omzwervingen dit forum, eigenlijk zocht ik al een tijdje naar een dergelijk forum met een boeddhistische achtergrond maar ik denk dat ik hier ook kan luchten en zuchten. Eigenlijk zijn de meeste vragen die diep in mij zitten en die mij dan ook het meest bezig houden, vragen aan mezelf. Toch probeer ik vaak antwoorden te krijgen door de vragen te stellen aan mensen om wie ik veel geef.

Vaak zeggen ze dan dat ik dingen niet zo moet voelen als ik ze voel.. Voor mij is dit een van de moeilijkste zinnen die ik kan horen. Iets niet voelen wat wel voelt.. Soms ben ik bang dat ik de mensen om wie ik geef wegjaag met mijn vragen.. Soms voel ik me ongemakkelijk met die mensen en soms voel ik me weer helemaal rustig met die mensen.

Nou ja..

Ik ben Erik, speel gitaar en probeer bepaalde dingen te vinden..

erik
Wolfje

Re: Ik ben... een groet van een nieuweling

erikhoutepen schreef: Vaak zeggen ze dan dat ik dingen niet zo moet voelen als ik ze voel.. Voor mij is dit een van de moeilijkste zinnen die ik kan horen. Iets niet voelen wat wel voelt..

Nou ja..

Ik ben Erik, speel gitaar en probeer bepaalde dingen te vinden..

erik
Welkom op dit forum Erik,

Ik vind die zin: dat ik dingen niet zo moet voelen als ik ze voel.. erg onbegrijpelijk. Ieder mens voelt dingen op zijn eigen manier... welke is dan juist. ;)

Grtz
Yet

hoi Erik :P

Nog een zoekende geest :)
erikhoutepen

vaak geven mijn omgeving en mijn "other side" me ideeen hoe het allemaal wel zou moeten voelen. En vaak is dat dus niet zo zoals ik het dan voel. Dat maakt het voor mij dus zo moeilijk, constant de verwachtingen die je waar dient te maken. Soms ben ik moe en stap ik liever uit, soms weet ik niet of ik een pauze knop of een uitknop zou prefereren..

erik
Yet

Een pauzeknop is by all means handiger ;) .
Wel eens meditatie geprobeerd? Of een goed stuk rustige muziek? Klassiek of zo?
DELETED

VERWIJDERD
Megil

hey hey

welkom hier :D
veel plezier
valentijn

welkom van Valentijn
Shitonya

Welkom en kom maar op met je vragen
Yet

vaak geven mijn omgeving en mijn "other side" me ideeen hoe het allemaal wel zou moeten voelen. En vaak is dat dus niet zo zoals ik het dan voel. Dat maakt het voor mij dus zo moeilijk, constant de verwachtingen die je waar dient te maken.
Dat is trouwens heel interessant wat je daar aankaart. Weet je wat ik denk dat je verwart of moe maakt?
Even uitleggen:

Er zijn 2 verschillende dingen waar we mee te maken hebben:
-Je hebt een sociaal stuk... dat is een gemeenschappelijk/ cultureel bepaald deel. Hier komt je opvoeding uit voort waardoor je een stuk hiervan internaliseert. Je vormt een innerlijk stuk 'geweten'. Het is je deel dat zich inpast in de maatschappij waarin je leeft. Dit is het deel waar jouw individualiteit verweven is met je omgeving.

-En je hebt een individueel stuk ... een privé plekje waarin je uniekheid uit voortkomt.

Nu is het bij iedereen wel eens zo (denk ik, weet niet zeker, bij mij wel iig) dat jouw individualiteit niet helemaal in de pas loopt met wat je omgeving (en jouw geinternaliseerd stuk daarvan) zegt.
Dit kan erg storend werken.

Persoonlijk merk ik dat je daar weer een middenweg in zoekt. Sommige dingen zijn voor je van groot belang. Dus kies je voor jezelf en probeert je zo min mogelijk aan te trekken van wat de omgeving daar wel niet van vindt. Bijv. je interesses, hoe je graag leeft.. etc.

Bij andere dingen is het weer van groot belang dat je je aanpast aan de omgeving omdat dat voor de omgeving van wezenlijk belang is. Ik denk dan aan strafbare feiten.. je kan bijv. niet de buurman een rotklap verkopen of het buurmeisje seksueel betasten.

Dus.. waar je kan, en je hart ligt kies je voor jezelf en zijn je gevoelens van jou (heeft iemand anders weinig over te zeggen lijkt me). Al is niet begrepen worden daarin echt niet fijn.

Ik weet niet zeker of dit slaat op jouw dilemma hoor.. daarvoor was het stukje te kort.

o, ja... ik speel ook gitaar :P .. helaas zit ik een beetje op inspiratie te wachten.. hij ligt een beetje stof te happen in de rommelkamer :|
Mier

Hoi Erik, welkom op het forum

Hopelijk kun je hier wat van jezelf kwijt en praten over dingen die je bezig houden.

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”