Gandalf

Gandalf! (Gandalf)

Hallo ik ben Gandalf.
Ik ben een 24 jaar jonge man (moet er nog 24 worden maargoed ;) ).
Ik ben een piekeraar, ben dit al jaren, met gevolg dat ik vaak depressief ben zonder dat ik weet waarom, altijd een samenhopeling van kleine dingetjes. Ik heb die periodes niet constant maar zo af en toe. Ik neem al 3 jaar medicatie voor het probleem onder controle te houden. Ik heb op school een heel andere opleiding gedaan, maar verander nu ineens van beroep en sector. Ik ga voor Bejaarde Verzorger (Polyvalent Verzorgende) studeren in september.

Euhm euhm...

Dat is het voor nu ;) Als je iets wilt vragen gooi het hier maar op het forum.
an84

Welkom! :)
Shitonya

Je bent dan depressief over hetgeen waarover je piekert? Dan is er toch wel een reden? De dingen waarover je piekert...
En als je er "soms" last van hebt, zou je toch ook zonder de medicijnen kunnen? En waarom verander je ineens van studie? Ben je erachter gekomen dat je vorige niet bij je past?

In ieder geval welkom hier. Je bent hier in ieder geval wel op je plek.
antoinet

Hoi Gandalf

welkom bij (bijna) allemaal piekeraars. Piekeren hoort bij depressie. Af en toe een beetje piekeren is niet erg dat houd je met beide benen op de grond en allert, maar je weet waar te veel voor staat........

Antionet
Gandalf

Zonder de medicijnen ben ik altijd depressief, ik pieker om vanalles en nogwat, kan dan niet stilzitten, of goed slapen (vermoeidheid, hoofdpijn). Mijn moeder, mijn tante (zus van moeder) en mijn oma (moeder van mijn moeder) hebben allemaal hetzelfde, en nemen ook of toch regelmatig anti-depressiva of kalmeer middelen. Het is echt iets erfelijk denk ik. Misschien ook deels in de opvoeding.

Momenteel pieker ik over een reeks onderzoeken dat ik moet doen. Ik heb last van IBS (spastische darmen) al sinds ik jong was. Maar sinds kort is de pijn verergert en heb ik bloed in mijn stoelgang. Nu hebben ze al een pakje echo's gemaakt van de lever, maag, galblaas en alfvleesklier en morgen moet ik naar het ziekenhuis om een coloscopie te laten doen, waarmee ze in de dikke darm kijken (opzoek naar poliepen, onstekingen of ambeien). Mijn dokter zegt dat ik waarschijnlijk last heb van dat laatste (aambeien), maar ik ben een ongerust iemand, ik weet van mezelf, als ik het niet laat onderzoeken, ga ik er weer over piekeren en voel ik me weer slecht.

Vroeger heb ik Electro Mechanica gestudeerd (Electriciteit, Electronica en Metaal). Maar heb dat nooit graag gedaan, dus ben ik opzoek gegaan naar wat me wel zou liggen, en heb zo enkele vooropleidingen gevolgt, waarin alle beroepen (of toch veel) van verschillende sectoren worden uitgelegt en als je dacht dat 1 van de beroepen die besproken werden je zou liggen, kon je hiervoor testen doen, of je geschikt bent. Ook kon je voor je de testen ging doen een soort van kijkstage doen in de sector waarin je wil werken. Ik heb kijkstages gedaan in een Ziekenhuis, bij een verpleegkundige en een kijkstage in een Rusthuis bij een verzorger op de afdeling Dementen. En het laatste beviel me echt.
De testen zijn infeite ook niet niks, de VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding) betaald je volledige opleiding als je slaagt op hun testen, proeven en gesprek met een psycholoog. Op dit alles ben ik geslaagt en mag ik dus starten met de opleiding. Een opleiding die ik beter op school had kunnen volgen, maar je bent jong en dan moet je al gaan beslissen wat je later wil worden :)

Hopelijk wat duidelijkheid.
Wolfje

Hey Gandalf,

welkom hier...

En nog veel succes met je onderzoeken ;)
Shitonya

Je gaat die studie dus thuis volgen, begrijp ik dat goed?
Vreemd dat je eerst allerlei testen moet doen, voordat je die opleiding kan doen en vergoed wordt..maar dat zal wel per land verschillen :?

Veel succes met die studie en darmonderzoeken in ieder geval
valentijn

welkom van Valentijn
Gandalf

Shitonya schreef:Je gaat die studie dus thuis volgen, begrijp ik dat goed?
Vreemd dat je eerst allerlei testen moet doen, voordat je die opleiding kan doen en vergoed wordt..maar dat zal wel per land verschillen :?

Veel succes met die studie en darmonderzoeken in ieder geval

Neen hoor! In een school, op de schoolbanken, het gaat weer wennen worden, het is lang gelden :roll: .

Het darmonderzoek viel goed mee, het was wel wat pijnlijker dan ik dacht.
Mier

Welkom hier!
DELETED

VERWIJDERD
vechter

Welkom, join the club.
Ik heb ook jaren bij demente bejaarden gewerkt maar werk nu in een ziekenhuis.
Gandalf

vechter schreef:Welkom, join the club.
Ik heb ook jaren bij demente bejaarden gewerkt maar werk nu in een ziekenhuis.
Ah die optie heb ik ook. Hoe bevalt jouw dat ?
vechter

Ik wil niet meer terug naar de bejaardenzorg. Wat ik nu doe is heel afwisselend en lichamelijk minder zwaar. Moet er wel bij zeggen dat ik 40 ben en ruim 17 jaar in de bejaardenzorg heb gewerkt waarvan de nodige tijd in verpleeghuizen zowel somatiek als pg.
Die ervaring komt me nu wel goed van pas.
Bianca
Julie1988

Re: Gandalf! (Gandalf)

Gandalf schreef:Hallo ik ben Gandalf.
Ik ben een 24 jaar jonge man (moet er nog 24 worden maargoed ;) ).
Ik ben een piekeraar, ben dit al jaren, met gevolg dat ik vaak depressief ben zonder dat ik weet waarom, altijd een samenhopeling van kleine dingetjes. Ik heb die periodes niet constant maar zo af en toe. Ik neem al 3 jaar medicatie voor het probleem onder controle te houden. Ik heb op school een heel andere opleiding gedaan, maar verander nu ineens van beroep en sector. Ik ga voor Bejaarde Verzorger (Polyvalent Verzorgende) studeren in september.

Euhm euhm...

Dat is het voor nu ;) Als je iets wilt vragen gooi het hier maar op het forum.
Ik ken dat piekeren, het kan zeer pijnlijk uitpakken. Zeker als je er te ver op in gaat.. Heb je er al een oplossing voor gevonden? Ik probeer bezig te blijven, om zo weinig mogelijk te denken.

Julie
Gandalf

Re: Gandalf! (Gandalf)

Julie1988 schreef:Ik ken dat piekeren, het kan zeer pijnlijk uitpakken. Zeker als je er te ver op in gaat.. Heb je er al een oplossing voor gevonden? Ik probeer bezig te blijven, om zo weinig mogelijk te denken.

Julie
Oplossing, niet echt. Bezig zijn ja, neem nu ook al enige tijd terug sedinal plus en het piekeren is gestopt. Het gaat dus al tijdje weer goed, ben weer actief zoals ik het wil. Hopelijk heb ik niet te vlug weer een herval :) (al mag je zo niet denken he.)
Gandalf

vechter schreef:Ik wil niet meer terug naar de bejaardenzorg. Wat ik nu doe is heel afwisselend en lichamelijk minder zwaar. Moet er wel bij zeggen dat ik 40 ben en ruim 17 jaar in de bejaardenzorg heb gewerkt waarvan de nodige tijd in verpleeghuizen zowel somatiek als pg.
Die ervaring komt me nu wel goed van pas.
Bianca
Ik ga het nog uitzoeken, ik zal toch de tijd hebben om het allemaal te ontdekken. De opleiding is 1 jaar (dag onderwijs, elke dag 9u tot 16u, buiten weekends natuurlijk) en van dat 1 jaar is 6 maanden stage voorzien, dus zal ik zeker wel op verschillende plaatsen terecht komen en zal ik wel zien wat het beste bij mij past. Merci voor je antwoord :D
Julie1988

Re: Gandalf! (Gandalf)

Gandalf schreef:Oplossing, niet echt. Bezig zijn ja, neem nu ook al enige tijd terug sedinal plus en het piekeren is gestopt. Het gaat dus al tijdje weer goed, ben weer actief zoals ik het wil. Hopelijk heb ik niet te vlug weer een herval :) (al mag je zo niet denken he.)
Bang zijn dat je een terugval krijgt is normaal, zeker als je al onzeker bent. En als je maar onthoudt dat je het 1 keer is gelukt, mocht je een terugval krijgen weet ik zeker dat je het weer kunt :) ;) .

Grts, Julie

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”